۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
ورود گردشگر خارجی به کشور ۳۸ درصد رشد داشت
معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی:

ورود گردشگر خارجی به کشور ۳۸ درصد رشد داشت

زنجان- معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی گفت: تعداد گردشگر خارجی به کشور در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ حدود سه میلیون و ۳۵۴ هزار نفر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر شالبافیان شامگاه جمعه در حاشیه افتتاح شانزدهمین جشنواره ملی آش در زنجان در جمع خبرنگاران ،گفت: اهداف جشنواره زمانی محقق می‌شود که اصحاب رسانه هم واقعیت‌هایی مثل شادابی و شور و نشاط مردم، تنوع فرهنگی و ایجاد جاذبه برای جذب گردشگر را منعکس کنند.

وی اظهار کرد: سالانه یک هزار و ۵۰۰ جشنواره در کشور برگزار می‌شود و بیش از ۳۰ جشنواره در استان زنجان است.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: چهار رویداد این استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت شده که یکی از آن‌ها جشنواره آش است.

شالبافیان تاکید کرد: زنجان محور ارتباطی چندین استان پر جمعیت کشور است که باید از این ظرفیت استفاده کرد و زنجان را بیش از پیش محل اقامت گردشگران قرار داد.

وی گفت: صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از حوزه صنایع دستی اقداماتی را انجام داده و برای خرید صنایع دستی ۲۰ میلیون تومان وام و به برگزیدگان جشنواره به نفر نخست ۳۰۰ میلیون تومان، ۲۰۰ میلیون نفر دوم و ۱۵۰ میلیون تومان برای نفر سوم تسهیلات در نظر گرفتند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: زنجان استانی است که تنوع رویدادها در آن به چشم می‌خورد و از طرفی شاهد رویدادهای کشاورزی نیز هستیم و محصولات کشاورزی فراوانی مثل زیتون و زردآلو دارد.

شالبافیان افزود: استان زنجان از رویدادهای مرتبط با چهره‌های فرهنگی بهره فراوانی دارد و شاهد برگزاری رویداد خوراک و فرهنگ نیز هستیم و در واقع آش جشنواره خوراکی است که ریشه در فرهنگ ما دارد.

وی تصریح کرد: برای جذب گردشگر نیاز به کار بیشتر است و این رویداد هرچه بیشتر معرفی و زمان‌بندی از قبل مشخص و محتوای تولیدی از نشاط مردم و رقابت شرکت‌کنندگان به نمایش گذاشته شود.

برنامه‌های لغو روادید برای کشورها در حال اجرا است

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان داشت: تعداد گردشگر خارجی به کشور در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ حدود ۳ میلیون و ۳۵۴ هزار نفر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد دارد و از نیمه دوم سال گذشته تصویر غیرواقعی از اغتشاشات به نمایش گذاشته شد که تأثیر در جذب گردشگر داشت ولی علی رغم همه مشکلات شاهد رشد ۳۸ درصدی بودیم.

شالبافیان یاد آورشد: برنامه‌های لغو روادید برای کشورها در حال اجرا است و این کار با کشور عراق انجام و با روسیه نیز از ماه گذشته اجرا شد که اولین گروه گردشگرلن روسی روز دوشنبه گذشته وارد کشور شدند.

وی گفت: همچنین در حوزه کشور چین جزو ۲۰ کشور نخست مورد توصیه دولت چین قرار گرفتیم و برنامه لغو روادید با سایر کشورها نیز به دولت پیشنهاد شده است.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، زنجان را شهر جهانی ملیله خواند و گفت: این استان غیر از ملیله می‌تواند میزبان صنایع دستی سایر شهرها نیز باشد و مکان خوبی با همت شهرداری زنجان در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۲۴۶٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha