۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
تولید فولاد سبز در کشور مدنظر قرار گیرد|توجه به سرمایه گذاری توسط صنایع مختلف
رئیس جمهور در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی:

تولید فولاد سبز در کشور مدنظر قرار گیرد|توجه به سرمایه گذاری توسط صنایع مختلف

اصفهان - رئیس جمهور در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی فولادمبارکه گفت: تولید فولاد سبز و توسعه آن در کشور باید در مدنظر باشد و در زمینه تولید خودکفا شویم.

به گزارش خبرنگار بازار، نخستین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی با نام شهید «احمد کاظمی» در فولاد مبارکه اصفهان با حضور رئیس جمهور راه اندازی شد.

این نیروگاه از دو واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی، یک واحد بخار ۳۰۰ مگاواتی و دو واحد بویلر بازیافت حرارتی و در سطح کلاس F طراحی شده است که در مجموع می‌تواند ۹۱۴ مگاوات برق در ساعت تولید کند.

نیروگاه سیکل ترکیبی در کمتر از ۱۸ ماه به دست متخصصان داخلی و با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه در محل مصرف صنعت، طراحی و ساخته شده است.

رشد کمی و کیفی در فولادمبارکه رشد تولید را در پی دارد

رئیس جمهور در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی شهید حاج احمد کاظمی فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت توجه جدی به موضوع تولید در کشور اظهار کرد: در این راستا رشد کمی و کیفی در فولادمبارکه می‌تواند رشد تولید را به همراه داشته باشد.

ابراهیم رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به شرایط خاص دنیا و کشور در زمینه انرژی و در راستای کمک به تولید بیشتر و جلوگیری از کاهش آن در فصل های خاص سال افزود: در این راستا لازم است مصرف برق، آب و گاز صنایع باید از بخش خانگی جدا شود که در این زمینه فولادمبارکه موفق عمل کرده و در حال انجام فعالیتهای موثر است.

خودکفایی در تولید فولاد موجب می شود تا در سطح منطقه و دنیا قدرت تولید خود را به نمایش بگذاریم و در زمینه اقتصادی به اندازه ای توانمند شویم که از برخی چالشها و تکانه های اقتصادی ما را دچار مشکل نکند

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه تولید فولاد سبز و توسعه آن در کشور باید در مدنظر باشد، ابراز کرد: خودکفایی در تولید فولاد موجب می شود تا در سطح منطقه و دنیا قدرت تولید خود را به نمایش بگذاریم و در زمینه اقتصادی به اندازه ای توانمند شویم که از برخی چالشها و تکانه های اقتصادی ما را دچار مشکل نکند.

وی در ادامه با تاکید دوباره بر اهمیت تولید در بخش های مختلف کشور بیان کرد: گرچه تلاش دشمنان این است که رشد اقتصادی کشور را متوقف کنند و یا با جریان سازی رسانه ای آن را کمرنگ کنند برخلاف تصور دشمن قطار تولید در کشور روی ریل خود جریان دارد، به نوعی که رشد تولید در بهار امسال آن هم در شرایط تحریم به ۶.۷ درصد رسیده است و طبیعی است این امر مطلوب دشمنان نباشد

رئیسی با تصریح بر این نکته که عزم راسخی در راستای سربلندی ایران اسلامی حس امنیت و امید در صنایع در سخنان کارگران بخشهای مختلف فولادمبارکه دریافت کردم و این پیام روحیه بخش این عزیزان برای مردم کشورمان است که فولادمبارکه خود تأمینی، استقلال و حرکت و ایجاد امید در افق هدف قرار دارد، ابراز کرد: فولاد مبارکه با برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری در حال کسب موفقیت های روز افزون در تولید و امر صادرات است و جایگاه آن روز به روز در دنیا در حال مستحکم تر شدن است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب شرط اساسی موفقیت را ایمان و امید به آینده دانستند که این دو شرط را در فولاد مبارکه وجود دارد، گفت: امیدواریم با عزم و اراده و امیدی که در کارکنان این شرکت مشاهده کردیم فعالیتهای آنها در جهت رفع مشکلات منطقه اطراف صنعت فولاد مؤثر باشد.

صنایعی مانند فولاد، خودروسازی، لوازم خانگی و غیره باید سرمایه گذاری را مدنظر قرار دهند و در کنار انجام مسئولیت‌های اجتماعی نباید از سرمایه گذاری برای خود صنعت غافل شویم.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه ما در صنایع نیاز به سرمایه گذاری هستیم و اگر سرمایه گذاری نشود ما پیشرفت نخواهیم داشت، افزود: صنایعی مانند فولاد، خودروسازی، لوازم خانگی و غیره باید سرمایه گذاری را مدنظر قرار دهند و در کنار انجام مسئولیت‌های اجتماعی نباید از سرمایه گذاری برای خود صنعت غافل شویم.

پرداخت عادلانه حقوق کارکنان را در دستور کار داریم

وی در ادامه به مشکلات صندوق بازنشستگان فولاد پرداخت و گفت: پرداخت عادلانه را در دولت در دستور کار داریم تا هر کسی به حق خود برسد، همچنین شاهدیم که تفاوت‌های پرداختی بین چند مجموعه در یک استان وجود دارد ضمن اینکه تفاوت بین استان و استان و مجموعه صنعت وجود را هم شاهد هستیم که همه اینها باید برطرف شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایران مقتدر امروز از خون مطهر شهیدان به این جایگاه رسیده است، ابراز کرد: ملت ایران برای اجرای امریات ولی و امام مسلمین و برای ایجاد آرامش در دل مردم از جان و دل تلاش می کنند تا استقلال و آزادی و نظام جمهوری اسلامی نیز حفظ شود.

در ادامه عباس علی‌آبادی وزیر صمت اظهار کرد: فولاد صنعت مادر است چراکه بدون این فلز هیچ صنعتی نمی‌تواند شکل بگیرد.

وی با اشاره به مشکلات صنایع در فصول گرم سال گفت: اگر با محدودیت گاز مواجه شویم فولاد تولید نمی‌شود زیرا گاز در حکم خوراک فولاد و آب در حکم مواد لازم برای تولید فولاد است.

حرکت فولادمبارکه به سمت تولید فولاد سبز

وزیر صمت با اشاره به حرکت به سمت فولاد سبز گفت: فولاد به دو روش کوره بلند و احیای مستقیم تولید می شود و با توجه به اینکه اکنون از روش احیای مستقیم استفاده می‌کنیم با استفاده از انرژی‌های خورشیدی به دنبال تولید هیدروژن و تزریق آن به خط لوله گاز فولاد هستیم.

وی تولید ورق هسته که نیازهای کشور را تامین می کند از مهم ترین حرکتهای فولادمبارکه برشمرد و گفت: امروز شاهد افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی مبارکه با کمک ۷۲ شرکت ایرانی در طراحی و ساخت این نیروگاه بودیم که و هدف از احداث این نیروگاه تأمین پایدار برق فولاد مبارکه و کمک به رفع ناترازی و تأمین انرژی در شبکه سراسری است. تا پیش از این ۹۰ درصد برق مورد نیاز فولاد مبارکه از شبکه سراسری تأمین می‌شد.

بهره برداری از واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی فولادمبارکه تا سه ماه آینده

گفتنی است واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی فولادمبارکه با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات قرار است تا سه ماه آینده به بهره برداری برسد؛ تأمین پایدار انرژی شرکت، کاهش دغدغه‌های قطعی برق خصوصاً در زمان پیک مصرف، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی بخصوص کربن به میزان ۱۵ درصد و کاهش قابل توجه میزان مصرف آب و گاز برای تولید برق از ویژگی‌های قابل‌توجه این پروژه اعلام شده است.

کد خبر: ۲۴۶٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha