۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
بهره‌برداری از سومین واحد نیروگاهی صنایع کشور در فولاد مبارکه
با حضور رییس جمهور صورت گرفت

بهره‌برداری از سومین واحد نیروگاهی صنایع کشور در فولاد مبارکه

واحد اول نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی فولاد مبارکه اصفهان به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات با حضور رئیس جمهور رسما به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه به استان اصفهان، دستور بهره‌برداری از واحد اول نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی فولاد مبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات را صادر کرد.

عملیات اجرایی این نیروگاه بر اساس ماده ۴ قانون رفع موانع تولید و طبق برنامه اعلامی وزیر نیرو برای ایجاد ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق خودتامین توسط صنایع، از ابتدای آغاز به‌کار دولت سیزدهم شروع و هم اینک به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

نیروگاه فولاد مبارکه سومین واحد نیروگاهی خودتامین صنایع است که تاکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده است و وزارت نیرو در مجموع عملیات احداث ۵ هزار و ۶۰۰ مگاوات نیروگاه صنایع را در دولت سیزدهم آغاز کرده است.

این نیروگاه ایرانی پیشرفته با راندمان بالا و رعایت مسائل زیست‌محیطی با کاهش آلایندگی به میزان ۱۵ درصد، به دست صنعت‌گران و مهندسان ایرانی با مشارکت ۷۶ شرکت در تامین، ساخت و نصب تجهیزات ساخته شده است.

دو واحد نیروگاهی صنایع هم پیش از این در سمنان و کرمان به بهره‌برداری رسیده است.

بهره‌برداری از واحد اول این نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی و دیگر نیروگاه‌های خودتامین صنایع در راستای اجرای برنامه وزارت نیرو برای احداث نیروگاه جهت تولید ۱۰ هزار مگاوات برق توسط صنایع اجرا می‌شود. برنامه‌ای که به موجب ماده ۴ قانون رفع موانع تولید در دستور کار قرار گرفت تا بخش قابل توجهی از ناترازی در صنعت برق کشور را بر طرف کند.

کد خبر: ۲۴۶٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha