۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
درآمد سالانه بیش از ۸۰ میلیارد دلار از گاز و میعانات گازی استان بوشهر
استاندار بوشهر خبر داد:

درآمد سالانه بیش از ۸۰ میلیارد دلار از گاز و میعانات گازی استان بوشهر

استاندار بوشهر گفت: در حال حاضر، سالانه بیش از ۸۰ میلیارد دلار، درآمد کشور از گاز و میعانات گازی استان بوشهر است و انتظار داریم، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، توجه بیشتری به تعهدات خود داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده بعد از ظهر جمعه در نشست مسئولان پتروشیمی خارگ با تاکید بر لزوم توجه صنعت نفت به محیط پیرامونی اظهار داشت: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در استان، موظف هستند به مسئولیت های اجتماعی پایبند باشند و خدمات لازم را به ساکنان بومی ارائه کنند.

وی با اشاره به تصویب ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه در خارگ افزود: ساخت مدرسه مجهز و استاندارد ۱۲ کلاسه از تعهدات پتروشیمی خارگ است که انتظار داریم بزودی اجرایی و عملیاتی شود.

بندرگاه و موج شکن جدید در گناوه احداث می شود

استاندار بوشهر از ساخت بندرگاه و موج شکن جدید در گناوه خبر داد و تصریح کرد: ساخت این بندرگاه از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است که توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر احداث می شود.

محمدی زاده از انتخاب پیمانکار پروژه بندرگاه گناوه خبر داد و گفت: وسعت حوضچه این بندرگاه و موج شکن حدود ۴۴ هکتار است و از ۶ ماه پیش با انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی طرح آغاز شده که با توجه به تخصیص بخشی از زمین به پتروشیمی خارگ، این مجموعه باید در ساخت اسکله برای امور پشتیبانی اقدام کند.

وی خواستار فعال شدن طرح های توسعه ای از جمله طرح متانول ۲ در پتروشیمی خارگ شد.

محمدی زاده از صنایع مستقر در استان خواست، خریدهای مورد نیاز شرکت ها و مجموعه های خود را از تولیدات استان انجام دهند تا به اقتصاد و معیشت مردم بومی کمک شود

استاندار بوشهر در ادامه از صنایع مستقر در استان خواست، خریدهای مورد نیاز شرکت ها و مجموعه های خود را از تولیدات استان انجام دهند تا به اقتصاد و معیشت مردم بومی کمک شود.

محمدی زاده بیان کرد: این مساله از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است و امیدوارم پتروشیمی خارگ‌ نیز کما فی السابق، به حمایت از تولیدکنندگان بومی ادامه دهد.

۱۵ درصد خرما و ۶۰ درصد میگوی کشور در بوشهر تولید می شود

وی به ظرفیت های تولیدی استان اشاره کرد و افزود: ۱۵ درصد خرمای کشور در استان بوشهر تولید می شود و از ۶ میلیون اصله نخل استان، سالانه ۱۶۵ هزار تن خرما و رطب برداشت می شود.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: همچنین بوشهر در پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو و تولید گوشت مرغ نیز جایگاه ویژه ای دارد و می تواند نیاز صنایع استان را تامین کند.

محمدی زاده اضافه کرد: صنایع دستی و محصولات کارگاهی و لباس کار و کلاه و کفش ایمنی برای پرسنل شرکت ها و کالاهای مورد نیاز صنعت نفت نیز توسط تولید کنندگان بومی عرضه می شود که انتظار همکاری موثرتری از صنایع داریم.

وی به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در حوزه مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: در سفر اول دولت به استان بوشهر، بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان تعهدات نفت و گاز و پتروشیمی بوده و در سفر دوم نیز ۵۵۰۰ میلیارد تومان و مجموعا ۷ هزار میلیارد تومان تعهدات صنعت نفت در حوزه مسئولیت اجتماعی در استان بوشهر است که باید محقق شود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: در حال حاضر، سالانه بیش از ۸۰ میلیارد دلار، درآمد کشور از گاز و میعانات از استان بوشهر است و انتظار داریم، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، توجه بیشتری به تعهدات خود داشته باشند و به مسئولیت اجتماعی عمل کنند.

کد خبر: ۲۴۶٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شیر کانی IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      0 0
      سلام به خدا استا ندار فقط شعار میده استخدامی پیمانی علوم پزشکی تمام غیر بومی گرفتن حق جوان استان بو شهر نیست خود بیمارستان کار کنه بعد بیان استخدام غیر بو می کنن فقط استان بوشهر به مردمش اهمیت نمی دهد .
    • محسن IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      0 0
      استاندار عزیز لطفا یه سری به کوچه‌های شهر بوشهر بزن وضعیت آسفالت کوچه وتیرهای پوسیده برق روببین خدا وکیلی با این درآمد استان این وضعیت حق مردم شهربوشهرنیست
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      0 0
      این ۸۰ ملیارد درامد در بوشهر توجیب کی میره معلولان ک آرزو همهچی دارند