۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
تمدید ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری

تمدید ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری

ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری تا پایال سال ۲۰۲۴ میلادی در اجلاس هفتم کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر تمدیدشد.

به گزارش بازار، اجلاس هفتم کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده آبی دریایی خزر روز چهارشنبه ۵ مهر با امضای پروتکل این اجلاس که بر تمدید ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری تا پایال سال ۲۰۲۴ میلادی تاکید داشت، به پایان رسید.

این پروتکل را نمایندگان کشورهای حاشیه دریای خزر ایران، آذربایجان، قزقستان، فدراسیون روسیه و ترکمنستان امضا شد.

سیدحسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به نمایندگی از ایران این سند را امضا کرد.

در اجلاس هفتم کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع آبی دریای خزر، هر کدام از کشورها اطلاعات خود را درباره بهره برداری از سهمیه صید منابع زنده آبی مشترک، اقدامات بازسازی و حفاظت از ذخایر آبزی سال ۲۰۲۲ را ارائه کردند و این کمیسیون به کارگروه علمی دستور داد تا طرح برنامه جامع بررسی منابع زنده آبی دریای خزر و محیط زیست آن‌ها را تدوین کند و همه کشورها توافق کردند که ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری تا پایان سال ۲۰۲۴ تمدید شود. همچنین برای سهمیه صید منابع زنده آبی مشترک برای سال ۲۰۲۴ توافق شد.

در این برنامه همچنین به کمیسیون آبزی پروری دستور داده شد تا پیشنهادات سازمان دهی رهاسازی مشترک بچه ماهی گونه‌های ماهیان خاویاری را تدوین کند.
همچنین تصویب نشان واره و سرواژه کمیسیون در این اجلاس به اتفاق آراء رسید. همچنین، مقرر شد در سال ۲۰۲۴ نخستین نشست کارگروه کنترل و حفاظت و پایش برگزار شود.

کد خبر: ۲۴۶٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha