۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
افزودن ۵ هزار اتوبوس به ناوگان جاده‌ای با کمک بخش خصوصی
رئیس سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای خبر داد

افزودن ۵ هزار اتوبوس به ناوگان جاده‌ای با کمک بخش خصوصی

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: امسال مصمم هستیم با ترغیب بخش خصوصی و اعطای وام و تسهیلات مناسب و از طریق واردات، ۵ هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای کشور اضافه کنیم.

به گزارش بازار، داریوش امانی در نشست مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمره سازمان‌هایی است که شاخص ارزیابی برای استان‌ها را داراست و تمام استان‌ها بر اساس اطلاعات، رصد و ارزیابی می‌شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: عمده فعالیت‌های این سازمان از طریق سامانه‌های تخصصی انجام می‌شود و در بازه‌های زمانی سه ماهه استان‌ها با استفاده از سامانه‌های موجود مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و استان‌هایی که از شاخص‌ها عقب‌تر هستند، مشخص و به مشکلات و مسائل آن‌ها رسیدگی می‌شود.

امانی ضمن ابراز رضایت از توفیق خدمت رسانی شایسته به زوار اربعین و راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در سال جاری، افزود: امسال برای جابجایی زائران اربعین حسینی از تمام ظرفیت‌های ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده شد و با استفاده از هفت هزار ناوگان اتوبوسی چهار میلیون زائر جابجا شدند و در اوج ترافیک در مسیر ایلام به مهران نیز حتی نیم ساعت ترافیک نداشتیم.

وی با اشاره به نگاه ویژه نظام به اربعین حسینی، بر اهمیت برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای مدیریت جمعیت بالای چهار میلیون زائر در سال آینده تاکید کرد و گفت: امسال مصمم هستیم با ترغیب بخش خصوصی و اعطای وام و تسهیلات مناسب، ۵۰۰۰ اتوبوس را وارد این عرصه کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ مقیاس و دستگاه‌های مربوط به حاکمیت که در طول سال تجاری کار می‌کنند، اشاره کرد و گفت: سازمان می‌تواند از ظرفیت این شرکت‌ها در زمان بحران به نحو مطلوب استفاده کند.

کد خبر: ۲۴۶٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha