۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
سیر لکوموتیوهای دارای قابلیت اطمینان بیش از ۸۰ درصد در مسیرهای پر ترافیک
مدیرعامل شرکت راه‌آهن مطرح کرد

سیر لکوموتیوهای دارای قابلیت اطمینان بیش از ۸۰ درصد در مسیرهای پر ترافیک

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در نظام جدید سیر و حرکت لکوموتیوها در شبکه ریلی کشور تنها لکوموتیوهای با قابلیت اطمینان بالای ۸۰ درصد امکان سیر در مسیرهای پرترافیک و ویژه خواهند داشت.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نشست صمیمانه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت راه آهن ج. ا.ا. با مدیران عامل شرکتهای مالک لکوموتیو بخش خصوصی در حاشیه دهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی از ساعت ۱۳ تا ۱۷ روز چهارشنبه ۵ مهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن، در ابتدای این نشست که به دعوت سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با شرکتهای مالک لکوموتیو بخش خصوصی در غرفه راه آهن در دهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی دیدار و گفت‌وگو کرد و دیدگاه‌ها و درخواست‌های آنان را مورد بررسی قرار داد.

در این نشست صالحی ضمن تشکر از همراهی مالکین لکوموتیو در عبور از شرایط سخت ناشی از شرایط عمومی کشور از یک سو و بدهی های به ارث رسیده از سوی دیگر که بخشی از آن در مقاطعی به مالکین لکوموتیو منتقل شده به تلاش های گسترده در تامین منابع مالی از منابع مختلف و تغییر رویکرد مدیریت راه آهن در دوره جدید و انضباط بخشی مالی و ایجاد تحول در نظام درآمد و هزینه راه آهن اشاره کرد.

وی همچنین با تقدیر از حمایت‌های دولت سیزدهم و وزیر راه و شهرسازی از تصویب برخی مصوبات در هیات دولت طی ماههای اخیر و رسیدن به مراحل پایانی طی فرایندهای مربوطه خبر داد و گفت: نتیجه این تلاشها در ۶ ماهه دوم سال جاری به حول و قوه الهی به ثمر خواهد رسید.

صالحی ضمن اشاره به پایش گزارشات آماده بکاری و قابلیت اطمینان لکوموتیوها، بر افزایش هرچه بیشتر آماده بکاری و مهمتر از آن کاهش خرابی ها و افزایش قابلیت اطمینان لکوموتیوها با انجام تعمیرات پیشگیرانه و مطابق دستورالعمل‌های نگهداری و تعمیرات تاکید کرد و از توقف کلیه لکوموتیوها با قابلیت اطمینان زیر ۵۰ درصد در شبکه ریلی و انجام تعمیرات ویژه آنها در طول یک‌سال گذشته خبر داد که نتیجه آن افزایش ۵ درصدی قابلیت اطمینان در انواع لکوموتیوهای شبکه ریلی کشور بوده است.

مدیر عامل راه‌آهن با بیان اینکه در نظام جدید سیر و حرکت لکوموتیوها در شبکه ریلی کشور بر مبنای اطلس بار و مسافر، صرفا لکوموتیوهای با قابلیت اطمینان بالای ۸۰ درصد امکان سیر در مسیر های ویژه و پرترافیک را خواهند داشت، این تصمیم را به صلاح و صرفه همه ذینغعان شبکه ریلی دانست که در نتیجه آن سیر ایمن تر و افزایش سرعت حمل بار و مسافر در شبکه را شاهد خواهیم بود و در نتیجه بهره‌وری ناوگان و شبکه ریلی به میزان قابل توجهی ارتقاء می‌یابد.

همچنین در این نشست موارد مختلفی طرح شده و مورد بررسی قرار گرفت که از آن جمله میتوان به اصلاح تعرفه، کاهش زمان پرداخت مطالبات شرکتها، نحوه انعقاد قراردادهای تامین خدمات نیروی کشش و حمایت راه آهن از سرمایه گذاری بخش خصوصی در تامین لکوموتیو اشاره کرد.

کد خبر: ۲۴۶٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha