۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
حدود ۵ هزار معدن در کشور فعال و غیر فعال هستند
معاون وزیر صمت:

حدود ۵ هزار معدن در کشور فعال و غیر فعال هستند

موثقی نیا، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: حدود ۵ هزار معدن در کشور فعال و غیر فعال هستند که استخراج سالانه این تعداد معدن به ۶۵۰ میلیون تن می رسد.

به گزارش بازار، محمد رضا موثقی نیا روز پنجشنبه در پنل تخصصی نخستین رویداد صنعت دانش بنیان که با هدف ارایه نیازهای فناورانه معدن و صنایع معدنی برگزار شد، افزود: این میزان برداشت و تولیدات زنجیره آن، سهم حدود ۷ درصدی در تولید ناخالص داخلی را در پی داشته است که رقم قابل توجهی نیست.

وی با بیان اینکه ایمیدرو در سه محور، نوآوری و استفاده از دانش روز را پیگیری می کند، افزود: که شامل تسهیل و بهبود فضای کسب و کار محصولات دانش بنیان، تکمیل زنجیره ارزش در تولیدات نوآور و فناور و نیز توسعه دانش و فناوری‌های نوین است.

معاون وزیر صمت برگزاری رویداد صنعت دانش بنیان را سرآغاز افزایش همکاری و مشارکت بخش معدن و صنایع معدنی با شرکت های نوآور و دانش بنیان عنوان کرد و بیان داشت: برخی از محورهایی که ایمیدرو طی امسال و سال های آینده پیگیری می کند مواردی همچون اقتصاد چرخشی و حفظ حداکثری مواد و عمر آن ها، اقتصاد و بهره وری سبز و حرکت به سمت معدنکاری سبز، استفاده از انرژی های پاک، اکتشاف و استخراج با استفاده از دانش روز، تکمیل زنجیره تولید فلزات و الیاژها، استفاده از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و توسعه تولید و کاربرد مواد معدنی استراتژیک و حیاتی است.

نخستین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان روز پنجشنبه با حضور وزرای صمت، اقتصاد و دارایی، علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در محل مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد. در این همایش، چهار تفاهم نامه امضا شد.

کد خبر: ۲۴۶٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha