۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
تلاش می‌کنیم میزان قابل توجهی زمین به متقاضیان واجد شرایط واگذار کنیم
وزیر راه و شهرسازی:

تلاش می‌کنیم میزان قابل توجهی زمین به متقاضیان واجد شرایط واگذار کنیم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه، وزارت راه بیش از ۵۰۰ شهید، ۱۰ هزار ایثارگر و دو هزار جانباز در دوران دفاع مقدس داشته است، تصریح کرد: وزارت راه وزارتخانه‌ای پرافتخار در دوران دفاع مقدس است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، شامگاه چهارشنبه ۵ مهر در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شب خاطره‌ها که با تلاش مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خانواده‌ شهدا، جانبازان و ایثارگران، گفت: جوانان امروز کم از جوانان زمان دفاع مقدس ندارند و باید قدر جوانان برومند ایران اسلامی را بدانیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه، وزارت راه و شهرسازی بیش از ۵۰۰ شهید، ۱۰ هزار ایثارگر و دو هزار جانباز در دوران دفاع مقدس داشته است، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی وزارتخانه‌ای پرافتخار در دوران دفاع مقدس است.

بذرپاش بر کاهش بروکراسی در نظامات اداری تاکید کرد و افزود: یکی از فلسفه‌های تشکیل بسیج در ادارات، کاهش بروکراسی و افزایش روحیه ایثار و از خودگذشتگی بوده که باید در این مسیر گام برداریم.

وی توضیح داد: یکی از ماموریت‌های مجموعه وزارت راه و شهرسازی، گره‌گشایی از مشکلات مردم و خدمت به آنهاست که باید با مجاهدت به این امر مهم سرعت بخشیم.

بذرپاش تمدن سازی را از جمله رویکردهایی برشمرد که در وزارتخانه در حوزه معماری و شهرسازی امکان تحقق دارد.

وی با اشاره به وجود نمادهای متعدد معماری و شهرسازی تمدن ساز در کشور همچون نقش‌جهان گفت: در این دوره مصمم به تقویت این دیدگاه هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مهمترین و کم‌سابقه‌ترین کارهایی که در موضوع تولید مسکن سیاستگذاری و انجام شد، تامین زمین بود که در این خصوص موفق عمل کردیم.

بذرپاش افزود: تلاش می‌کنیم تا طی امسال و سال آینده میزان قابل توجهی زمین را به متقاضیان واجد شرایط واگذار کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات و هدفگذاری‌های انجام شده در حوزه حمل‌ونقل اشاره کرد و گفت: اتصال دریای شمال و جنوب کشور با تکمیل خطوط ریلی طی ماه‌های آتی محقق می‌شود که تحولی بزرگ در حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت کشور ایجاد خواهد کرد.

کد خبر: ۲۴۵٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • غلام IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      0 0
      ازوقتی درروستاها وام بافتفرسوده یاطرح هادی راهافتادهدیگه تویروستاهاهم نمیتونیم زمینکشاورزی بخریمچهبرسه به زمینهایی که وام روستایی داره ومالکان زمین روستایی زمینهارو فقط باقیمت بالامیفروشند وگرنه خیراین یعنیاحتکارلطفابرای احتکارزمینهای روستایی یه قانون وضع کنید وامهایمسکنروستاروقطعکنیدتاقیمتبیادپایین مالکین زمین روستایی که قیمت بالا روی املاک خود میگذارندپس طبق قانون ثروتمند محسوب میشوند لذاباید یارانه وسهامعدالتشانقطع شود وخرج بهداشتدرمان و...مسایل عامالمنفعه شود ویارانه خدمات عمومی اون روستا قطع شود وخرج روستاهای دورتر وارزانتر شود مااین مشکلات فوق رادرروستاهای تربت حیدریه داریم روستاها مخصوصا روستاهای نزدیک مناطق شهری تربت حیدریه زمینهای روستایی گران است بهنوعی احتکارشده وفقط باقیمت بالا فروخته میشود وگرنه خیر لطفا پیگیری نماییدمخصوصا درتربت حیدریه این عدالت نیست کهدریکروستای دور قیمت زمین هرمن از۱۰۰هزارتا۵۰۰هزارتومان اما همان زمین باهمان کاربری درروستاهای نزدیک مناطق شهری تربت حیدریه هرمن از۱۰۰میلیون تا۳۰۰میلیون تومان وبالاتر قیمت میگذارند پس ثروتمند محسوب میشوند باید یارانه وسهامعد
    • هاشمی IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      1 0
      کاش اینهمه من اینجا تایپ میکنم یکیش واین مسئولین میخوندن
    • حسین درویش پور بازکیایی IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      0 0
      من از روستای بازکیاگوراب یک کیلومتری لاهیجان هستم مدت بیشتر از ده سال منتظر بازنگری هستم اجازه ساخت خانه رانمیدن
    • حسین درویش پور بازکیایی IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      0 0
      من از روستای بازکیاگوراب یک کیلومتری لاهیجان هستم مدت بیشتر از ده سال منتظر بازنگری هستم اجازه ساخت خانه رانمیدن
    • 0047094265 IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      0 0
      حاج آقا بازنشستگان را دریابید امید به زندگی و خانه دارشدن هر روز از روز قبل کمتر میشود بازنشستگان را در یابید.