۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳
عدم بروزرسانی قیمت‌ کالاها در سامانه ۱۲۴ | سقف جذب اعتبارات مکانیزاسیون پایین است
در گفتگو با بازار بیان شد؛

عدم بروزرسانی قیمت‌ کالاها در سامانه ۱۲۴ | سقف جذب اعتبارات مکانیزاسیون پایین است

گرگان- نامی، رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی گفت: مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی بلاتکلیفی موضوع ثبت قیمت‌ها در سامانه ۱۲۴ بوده که حدود یک سال بروزرسانی نشده است.

حمیدرضا نامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی بلاتکلیفی موضوع ثبت قیمت دستگاه‌ها در سامانه ۱۲۴ بوده که حدود یک سال است که قیمت‌ها به روز نشده اند.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی افزود: برابر قانون گروه‌های کالایی ماشین آلات کشاورزی مشمول روش قیمت گذاری خوداظهاری بوده و براساس عرضه و تقاضا و رقابت بین شرکت‌ها قیمت در سامانه درج خواهد شد.

وی بیان کرد: اما از دی ماه سال گذشته علی‌رغم مکاتبات انجام شده، قیمت‌ها در سامانه ثابت مانده و امکان تغییر قیمت نداریم و عملاً این قیمت‌ها مرجعیت خود را برای مبادله تجاری از دست داده است.

نامی ادامه داد: نه تولیدکنندگان امکان فروش دارند و نه با این قیمت متقاضیان راغب به خرید هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان ماشین آلات کشاورزی عنوان کرد: لذا در این راستا این موضوع بین دو دفتر تخصصی ماشین آلات کشاورزی در صمت و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بلاتکلیف مانده است.

وی افزود: از وزیر صمت خواستاریم که این موضوع را هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف کرده زیرا اگر قرار است سامانه ۱۲۴ به عنوان یک مرجع اعلام قیمت در همه بخش‌ها به عنوان یک مرجع مورد توجه قرار گیرد باید قیمت‌ها واقعی باشد.

عدم تخصیص تسهیلات مکانیزاسیون

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی گفت: در حوزه اعتبارات مکانیزاسیون هم در سال گذشته باید پنج هزار میلیارد تومان در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شد که جایگزین ماشین آلات فرسوده شده یا برای خرید تجهیزات مصرف شود که این عدد به صورت مشخص با ضریب پایین (بین هزار الی دو هزار میلیارد تومان) توزیع شد که عملاً در کل گردش عدد ماشین آلات کشاورزی رقم بسیار پایینی است.

نامی اضافه کرد: امسال هم برابر اعلام رئیس جمهور مقرر شده ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه مکانیزاسیون تخصیص داده شود که تاکنون حداکثر سقف جذب ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که رقم پایینی است.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد این روش باعث خطا در برنامه‌ریزی صنعتگران، کارآفرینان و تولیدکنندگان حوزه صنعتی و حتی کشاورزان شده است.

کد خبر: ۲۴۵٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha