۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
هنرمندان صنایع دستی مشکل بیمه دارند/ انتقاد از وضعیت راه دسترسی به غار کتله خور
استاندار زنجان:

هنرمندان صنایع دستی مشکل بیمه دارند/ انتقاد از وضعیت راه دسترسی به غار کتله خور

زنجان- حقیقی، استاندار زنجان، برلزوم تقویت صادرات صنایع دستی در استان زنجان تاکید کردو گفت: این استان درحوزه فرش تولیدات با کیفیت دارد ولی به نام استان های دیگر صادر می شود که باید این مشکل بررسی و حل شود.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی صبح سه شنبه در مراسم تجلیل از فعالان صنایع دستی در محل استانداری زنجان، با تبریک هفته صنایع دستی به فعالین این حوزه، گفت: متاسفانه هنرمندان صنایع دستی استان مشکلات فراوانی دارند.

وی بابیان اینکه علیرغم تلاش هنرمندان صنایع دستی مشکل جدی در خصوص بیمه دارند، اظهار کرد: طی سال گذشته سه جلسه رفع موانع تولید برگزار شد و طی چند روز آینده هم این جلسه برگزار می شود تا مشکلات فعالین این عرصه مطرح و رفع شود.

استاندار زنجان، با بیان اینکه زنجان معبر است و این در شان استان نیست و باید به مقصد تبدیل شود، گفت: با شیوع کرونا سفرها هم کاهش یافته و نتوانستیم برنامه‌ها را به خوبی عملیاتی کنیم چرا که برای تبدیل استان از معبر به مقصد برنامه‌های خوبی در حال اجرا بود که نشد.

حقیقی تاکید کرد: غار کتله خور زنجان از جاهای دیدنی زنجان است، ولی نبود راه مناسب و نداشتن جذابیت مناسب، جذابیت لازم برای گردشگر را ندارد.

وی با بیان اینکه باید مکان‌های گردشگری زنجان جذابیت لازم برای جذب گردشگر را داشته باشند، گفت: می‌توان با وصل پارک و جاده به غار کتله خور یک فاصله اقتصادی خوبی را در این منطقه ایجاد کرد که بسیار هم برای توسعه اقتصادی موثر خواهد بود.

استاندار زنجان، بربومی سازی صنایع دستی استان زنجان تاکید کردو گفت: باید صنایع دستی استان به خوبی تبلیغات و اطلاع رسانی شود.

حقیقی با بیان اینکه سرمایه گذاران بخش خصوصی برای بومی سازی صنایع دستی استان زنجان برنامه و طرح ارائه بدهند، افزود: چاقو و مس پر فروش ترین محصولات صنایع دستی استان است ولی به خوبی معرفی نشده است.

وی با بیان اینکه  زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله معروف شده  است، تاکید کرد: باید از این فرصت برای توسعه اقتصادی و معرفی آن استفاده شده است.

استاندار زنجان،  برلزوم تقویت صادرات صنایع دستی تاکید کرد و افزود: زنجان در حوزه فرش تولیدات با کیفیت دارد ولی به نام استان های دیگر صادر می شود که باید این مشکل بررسی و حل شود.

کد خبر: ۲۴٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha