۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
نباید بگذاریم دشمن به اهداف خود برسد
وزیر صمت:

نباید بگذاریم دشمن به اهداف خود برسد

علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که با این ظرفیت‌ها و یادگارهای به جا مانده از شهدا و رزمندگان گرانقدر دفاع مقدس نباید بگذاریم دشمن به اهداف خود برسد.

به گزارش بازار، عباس علی‌آبادی در مراسم تجلیل از خانواده‌های ایثارگران و شهدای این وزارتخانه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، ابراز امیدواری کرد که در مسیر و سبیل شهدا حرکت کنیم.

وی در ادامه به بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس و عملیات والفجر مقدماتی پرداخت و گفت: به قول مرحوم آیت‌الله «حسن‌زاده آملی»، انسان بین دو بی‌نهایت قرار گرفته است، بی‌نهایت صعود و بی‌نهایت سقوط. می‌توان امام ‌حسین(ع) شد یا یزید. می‌توان در سپاه امام‌حسین(ع) بود یا ماند و یا در سپاه یزید بود یا ماند، خدا کند انتخاب ما و راه ما همچون راه و انتخاب شهدای سرافرازمان باشد.

وی بیان‌داشت: امروز هم در شرایطی هستیم که با گذشته تفاوتی ندارد، زیرا از ابتدای انقلاب تاکنون شرایطی متفاوتی را تجربه کردیم.

علی‌آبادی ادامه‌داد: بعد از عدم موفقیت دشمنان از توطئه‌های منافقان، راه‌اندازی جریان‌های مختلف و در نهایت جنگ تحمیلی، آنها به سمت روش‌های ترکیبی رفتند زیرا متوجه شدند هیچکدام از این روش‌ها نمی‌تواند انقلاب را شکست دهد.

وی با بیان اینکه در حوزه ستادی وزارت صمت، ۱۱۴ شهید، ۶۲۳ فرزند شهید، ۳۲ آزاده و ۴۴۴ جانباز داریم، گفت: با این ظرفیت ها و یادگارهای به جا مانده از شهدا و رزمندگان گرانقدر دفاع مقدس نباید بگذاریم دشمن به اهداف خود برسد، زیرا دشمن‌ کار خود را ناتمام نگذاشته و تا آخر با ما می‌جنگد، پس ما هم باید تا آخر مقاومت کرده و با اراده استقامت کنیم تا به قله‌ها برسیم.

در ادامه این نشست «حسن ممتحن» مشاور وزیر صمت و هماهنگ کننده امور ایثارگران اظهار داشت: شهدا، ایثارگران و خانواده های گرانقدرشان، زحمت‌ها و سختی‌های زیادی در دوران دفاع مقدس متحمل شدند و این نظام مقدس، استحکام خود را مدیون خون پاک شهیدان و پایداری خانواده آنان است.

در ادامه سردار «محمد عزیزی دلشاد» رئیس اداره تحقیقات، توسعه صنعتی و سلامت ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به دستاوردهای نیروهای مسلح گفت: بخش کوچکی از پیشرفت‌هایی که در زمینه دفاعی و تسلیحاتی بدست آورده ایم، را به نمایش در آورده‌ایم و بخش اعظم آن مسکوت است و دشمنان‌مان از همین پیشرفت‌های اندک به نمایش گذاشته شده، حیرت زده هستند.

وی افزود: در دوران کرونا، پروتکل‌های درمانی متعددی که از بین تحقیقات زیستی نیروهایی مسلح بیرون آمد و در عرصه کشور به کار گرفته شد، واکسن‌های «نورا» و «فخرا» بود که به‌طور کامل توسط متخصصان ایرانی تولید شد.

رئیس اداره تحقیقات، توسعه صنعتی و سلامت ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این اتفاقات، گوشه‌ای از پیشرفت‌های علمی نیروهای مسلح است، گفت: ویژگی این پیشرفت‌ها، آن است که با توان داخلی به دست امده است.

کد خبر: ۲۴۵٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha