۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
از سرمایه‌گذاری شرکت های آمریکایی استقبال می کنیم
معاون رئیس جمهوری چین:

از سرمایه‌گذاری شرکت های آمریکایی استقبال می کنیم

در دیدار مقامات چینی با «هنری پالسون» وزیر اسبق خزانه داری آمریکا تاکید شد که پکن از سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی و تجارت در چین برای به اشتراک گذاشتن فرصت های توسعه استقبال می کند.

به گزارش بازار، هان جنگ معاون رئیس جمهوری چین با بیان اینکه روابط چین و آمریکا مهم ترین روابط دو جانبه در جهان محسوب می شود، گفت: ما باید همکاری های دو جانبه در همه زمینه ها گسترش داده و با درحال چالش های جهانی همدیگر را یاری کنیم.

وی با اشاره به بهینه سازی ساختارهای اقتصادی، تعمیق اصلاحات و تولید محصولات کیفیت بالا در چین، افزود:ما از شرکت های آمریکایی بیشتری برای سرمایه گذاری و تجارت در چین برای به اشتراک گذاشتن فرصت های توسعه با یکدیگر استقبال می کنیم.

هان گفت: پکن همواره در روابط با واشنگتن اصول احترام متقابل و همکاری برد-برد را لحاظ می کند و امیدوار است که مقامات کاخ سفید بتوانند همکاری و روابط دوجانبه را به مسیر خود بازگردانند.

«هنری پالسون» وزیر اسبق خزانه داری آمریکا با اشاره به اینکه روابط آمریکا و چین تاثیر مهمی بر کشورهای جهان دارد، گفت: دو کشور باید بر حفظ کانال های ارتباطی و گفت و گوها، توسعه تبادلات مردمی و همکاری اقتصادی و بر مقابله چالش های جهانی از جمله تغییرات اقلیمی تلاش کنند.

وی افزود: مایلم نقش مثبت در ارتقای توسعه پایدار روابط ایالات متحده و چین ایفا کنم.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در دیدارش با «هنری پالسون» وزیر اسبق خزانه داری آمریکا خاطرنشان کرد تضیعف روابط پکن و واشنگتن به نفع دو ملت، جامعه جهانی نیست و امیدواریم با مقامات کاخ سفید با اقدامات مثبت در منافع و سیاست چین به مسیر اصلی روابط دو کشور بازگردنند و چین و آمریکا به عنوان دو کشور بزرگ در جستجو های راه های همزیستی مسالمت آمیز همکاری داشته باشند.

پالسون هم در این دیدار با اشاره به اینکه از حفظ کانال های ارتباطی و گفت و گو های بین مقامات آمریکایی و آمریکا استقبال می کند، تاکید کرد که دو کشور باید راه درستی را برای ایجاد تفاهم، افزایش اعتماد متقابل و بهبودی روابط دو جانبه پیدا کند.

کد خبر: ۲۴۵٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha