۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
صنایع تبدیلی در زنجان اولویت برنامه برای جذب سرمایه‌گذار است/ ضرورت رعایت استانداردهای جهانی در تولید زیتون
رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی زنجان:

صنایع تبدیلی در زنجان اولویت برنامه برای جذب سرمایه‌گذار است/ ضرورت رعایت استانداردهای جهانی در تولید زیتون

زنجان- رنگ رونا، رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی زنجان اشکال اساسی تولید زیتون در استان را سنتی بودن آن دانست و گفت: رعایت استانداردهای جهانی و ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی در اولویت برنامه برای جذب سرمایه‌گذار است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی رنگ رونا صبح سه شنبه در پنجمین جلسه کمیسیون صنعت در محل اتاق بازرگانی زنجان، با اشاره به مشکلاتی که در بخش‌های مختلف تولیدی از جمله زیتون زنجان وجود دارد، گفت: اشکال اساسی زیتون استان، سنتی بودن آن است که از مشکلات بسته بندی، استانداردهای جهانی و صنایع تبدیلی آن متغیر است.

وی با تاکید بر اینکه تحریم ها به اقتصاد، تولید کننده و تجار فشار سخت و مضاعفی وارد کرده است، گفت: تحریم ها در سال ۹۰ و ۹۱ به شدت امروز نبود و خود تحریم کننده نیز به موارد مختلف آشنا نبود، اما امروز راه‌های مختلف دور زدن، شرکت‌ها و مقاصد دقیق بسته شده است.

رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی زنجان، با اشاره به اینکه مشکلات تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است، ابراز کرد: البته هدایت نقدینگی سرگردان به بورس و چرخه تولید حرکت مطلوبی بود که از سوی دولت صورت گرفت.

رنگ رونا، با بیان اینکه افزایش مالیات نشات گرفته از کسری بودجه است که مشکلاتی را برای تولیدکنندگان و صنعتگران در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: تلاش ها در اتاق بازرگانی زنجان به عنوان پارلمان بخش خصوصی در جهت کاهش فشار مالیاتی برای تولید کننده است.

وی با تاکید بر اینکه در بخش تجارت خارجی مشکلات عدیده‌ای وجود دارد، ابراز کرد: عدم تایید ثبت سفارش و تخصیص ارز و مشکلات در ترخیص در این چند ماه اخیر فشار زیادی را در پی داشته است.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی زنجان نیز در ادامه این جلسه، به موضوع اقتصاد پساکرونا اشاره کرد و گفت: کرونا خود یک فرهنگی را در بخش‌های مختلف چون اقتصاد تحمیل می کند که به عنوان مثال می توان در تولید و مصرف مواد غذایی به موضوع عبور از تولید فله ای و سنتی به تولیدات بسته بندی شده و استریل اشاره کرد.

محسن حمیدی با بیان اینکه بسته بندی و صنایع تبدیلی در الگوی مصرف مردم در دوران پسا کرونا اهمیت بسیار بالایی پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: این ویروس در بخش هایی چون حمل و نقل و صادرات محدودیت هایی ایجاد کرده که نیازمند توجه و راه‌حل است.

وی،آموزش مدیران را از جمله موضوعات مهم امروز و اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت:  این آموزش باید در اولویت کاری باشد، چرا که ایجاد واحدهای جدید توسعه تولیدات نیازمند آموزش و به روز بودن است که اتاق از این موضوع استقبال کرده و به صورت جدی آن را دنبال می کند.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی زنجان، بر لزوم برنامه ریزی ها برای تولید و مصرف محصولات دارای توجیه اقتصادی تاکید کرد.

کد خبر: ۲۴٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha