۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
روسیه تخفیف‌های نفتی خود را کاهش می‌دهد

روسیه تخفیف‌های نفتی خود را کاهش می‌دهد

دولت فدرال روسیه قصد دارد به کاهش تخفیف ترکیب نفت خام اورال نسبت به معیار برنت ادامه دهد.

به گزارش بازار، روزنامه تجاری آربی‌کی روز دوشنبه با استناد به پیش‌نویس لایحه بودجه روسیه برای سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ گزارش داد که دولت فدرال این کشور قصد دارد که به کاهش تخفیف ترکیب نفت خام اورال نسبت به معیار برنت ادامه دهد.

بر اساس این گزارش، پیش بینی می‌شود این تخفیف به تدریج از ۲۰ دلار در هر بشکه فعلی به ۶ دلار در سال ۲۰۲۶ کاهش یابد.

مسکو پس از اعمال تحریم اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه در ماه دسامبر و اعمال سقف قیمت توسط کشورهای گروه ۷، روش ارزیابی قیمت نفت خام را برای اهداف مالیاتی تغییر داده است.

هدف از این اقدام، خنثی کردن تأثیر کاهش قیمت نفت خام اورال بر درآمدهای بودجه است. قیمت اورال در مقاطعی حدود ۳۵ تا ۴۰ دلار در هر بشکه کمتر از قیمت نفت برنت بوده است.

در ماه ژوئیه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اصلاحاتی را در قانون مالیات برای بخش انرژی امضا کرد تا تخفیف نفت خام اورال نسبت به برنت را از ۲۵ دلار در هر بشکه به ۲۰ دلار از سپتامبر کاهش دهد.

به گفته روزنامه تجاری آربی‌کی، این تغییرات برنامه ریزی شده در تخفیف نفت روسیه برای بودجه این کشور تا سال آینده میلادی ۸۶۰.۹ میلیارد روبل (۸.۹ میلیارد دلار)، و در سال ۲۰۲۵، ۹.۷ میلیارد دلار دیگر و ۸.۹ میلیارد دلار هم در سال ۲۰۲۶ به همراه دارد.

در نتیجه، پیش بینی می‌شود که درآمدهای نفت و گاز روسیه شاهد جهش باشد و از ۹۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ به ۱۱۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۶ برسد.

طبق گزارش ها، دولت روسیه در حال کار بر روی "توسعه شاخص قیمت خود" است که بر اساس معاملات بورس کالای بین‌المللی سن پترزبورگ (SPIMEX) محاسبه خواهد شد.

به گفته این روزنامه، این برنامه باید از ابتدای سال ۲۰۲۴ عملیاتی شود و همچنین برای محاسبه مالیات نفت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۲۴۵٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha