۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
سهم ۵۰ درصدی بریکس از صادرات کالاهای ایرانی

سهم ۵۰ درصدی بریکس از صادرات کالاهای ایرانی

در پنج ماهه امسال، سهم اعضای بریکس از صادرات ایران حدود ۵۰ درصد بوده است.

به گزارش بازار، روح الله لطیفی سرپرست اداره کل تجارت خارجی سازمان تعاون روستایی گفت در پنج ماهه امسال ۲۷ و ۷ دهم میلیون تن کالا به ارزش ۹ و یک دهم میلیارد دلار به کشورهای بریکس و اعضای جدید این اتحادیه از ایران صادر شد که این میزان ۵۰ درصد وزن و ۴۷ درصد کل صادرات ایران را به خود اختصاص می‌دهد.

بگفته لطیفی واردات ایران هم از این ۱۰ کشور ۹ و ۱ دهم میلیون تن کالا به ارزش ۱۶ میلیارد دلار بود که ۶۳ درصد وزن و ۶۶ درصد ارزش کل واردات ایران از اعضای قدیم و جدید بریکس بوده است.

وی افزود چین با خرید ۵ و ۶ دهم میلیارد دلار، امارات ۲ و ۳ دهم میلیارد دلار، و هند ۸۴۵ میلیون دلار سه مقصد اول صادرات کالای ایرانی به ۱۰ کشور بریکس پلاس بود.

سرپرست اداره کل تجارت خارجی سازمان تعاون روستایی اضافه کرد آرژانتین با ۴۱ و ۳ دهم هزار دلار و عربستان ۹۰ هزار دلار خرید از ایران کمترین میزان صادرات ایران به اعضای این گروه بود.

بگفته لطیفی امارات با فروش ۷ و ۲ دهم میلیارد دلار کالا به ایران، چین ۷ و ۱ دهم میلیارد دلار و هند ۸۱۳ میلیون دلار سه کشور اول تامین کننده کالای مورد نیاز ایران در پنج ماهه امسال در بین اعضای قدیمی و جدید بودند و عربستان بدون فروش کالا در این مدت و مصر با ۲۷۹ هزار دلار، کمترین میزان فروش کالا در بین این ۱۰ کشور را به ایران داشته اند.

کد خبر: ۲۴۵٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha