۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
تلاش برای بلند مرتبه سازی در گرگان | تامین ۷۶ درصد درآمد شهرداری از عوارض ساختمان
معاون فنی و شهرسازی شهرداری گرگان مطرح کرد

تلاش برای بلند مرتبه سازی در گرگان | تامین ۷۶ درصد درآمد شهرداری از عوارض ساختمان

گرگان- شاکری، معاون فنی و شهرسازی شهرداری گرگان گفت: بلندمرتبه سازی خواسته شهروندان و سیاست استانی است و باید همه در جهت محقق شدن آن تلاش کنند.

شهرام شاکری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه شهرداری یک دستگاه خدمات رسان است، اظهار کرد: بسیاری از شهرداری ها در پرداخت حقوق پرسنل معوقه دارند که ممکن است در آینده شهرداری گرگان هم به این مشکل دچار شود.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری گرگان افزود: به طور میانگین در سال ۱۴۰۱، حدود ۷۶ درصد از درآمد شهرداری گرگان از طریق عوارض ساخت و ساز وصول شد.

وی گفت: سال گذشته زمان درخواست تا صدور ضابطه ساختمانی توسط شهرداری گرگان حدود ۲۴ روز به طول می انجامید که در ۵ ماهه نخست امسال این زمان به حدود ۲۰ روز کاهش یافت.

شاکری اضافه کرد: بازه زمانی بین درخواست و انجام بازدید هم در مناطق مختلف حدود ۱۰، ۸ و ۱۱ روز به طول می انجامد.

وی بیان کرد: ضوابط فضای سبز در پروانه ساختمانی متقاضیان مشخص و معلوم است که این اقدام اخیرا انجام می شود.

این مقام مسئول یادآور شد: در تلاش هستیم سیستم شهرداری و نظام مهندسی را یکپارچه کرده و صدور ضابطه به صورت دستی حذف شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در جذب نیرو با چالش مواجه است، گفت: با الگو گیری از شهرهای اصفهان و مشهد، احتمالا بخشی از مراحل بازدید و صدور پروانه به دلیل کمبود نیرو به بخش خصوصی سپرده خواه شد.

معاون شهردار گرگان در ادامه بیان کرد: در ماده ۱۶ بخش مسکن آمده که تخفیف های شهرداری ها در بافت فرسوده در بودجه سالانه در نظر گرفته شود که برای محقق شدن این امر نیازمند کمک و پیگیری نمایندگان مجلس هستیم تا شهرداری ها انگیزه خود را در اعمال تخفیف ها از دست ندهند.

شاکری با اشاره به ضابطه بلند مرتبه سازی گفت: متاسفانه در داخل استان برخی افراد به اصطلاح گل به خودی می زنند زیرا در شورای برنامه ریزی استان با حضور استاندار در قالب مغایرت های طرح تفصیلی شهر گرگان، دو مورد مغایرت صورتجلسه می شود اما با نظر همکاران ما در راه و شهر سازی این مغایرت در شورای عالی معماری و شهرسازی به ۲۲ مورد افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: بلندمرتبه سازی خواسته شهروندان و سیاست استانی است و باید همه در جهت محقق شدن آن تلاش کنند.

کد خبر: ۲۴۵٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha