۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
برخورد قاطع سازمان حفاظت محیط‌ زیست با قصور دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد

برخورد قاطع سازمان حفاظت محیط‌ زیست با قصور دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر برخورد این سازمان با هر گونه قصور دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک، گفت: سوءعملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک مشهود است.

به گزارش بازار، علی سلاجقه در جلسه کارگروه ملی آلودگی هوا که امروز با حضور نمایندگانی از سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مسئول در قبال قانون هوای پاک، در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد اظهارداشت: من به نیابت از مردم می‌گویم که آلودگی هوا برای هیچکس شوخی‌بردار نیست و مردم دیگر به برگزاری جلسه و کارگروه راضی نمی‌شوند و از دستگاه‌ها انتظار عمل دارند.

وی تاکید کرد: اگر دستگاهی کاهش آلاینده‌ها را به عنوان وظیفه اصلی خود نبیند و برای کاهش آن تلاش نکند، باید به مردم پاسخگو باشد، قصور دستگاه‌ها در اجرای تکالیف قانون هوای پاک برای ما مشهود است و این روند باید اصلاح شود تا این جلسه خروجی خوبی داشته باشد.

سلاجقه افزود: کشور در وضعیتی است که در همه زمینه‌ها دچار محدودیت هستیم، لذا در همکاری با هم باید به وظایف خود عمل کنیم و تکالیف خود را به خوبی انجام دهیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه کشور با مشکلات جدی روبرو است، گفت: ما در معرض تغییر اقلیم هستیم و پاییز امسال شاید تنها تا حد کمی بارندگی مناسب‌تر از سال قبل داشته باشد اما باز هم در زمستان وضعیت مناسبی به لحاظ بارندگی پیش‌بینی نمی‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بسیاری از مناطق کشور به‌ طور کامل به چشمه‌های گرد و غبار تبدیل شده‌اند، در بسیاری از مناطق کارخانه‌ها غیرقابل شمارش هستند که ریزگردها و آلودگی آنها به سمت تهران روانه می شود و وضعیت بسیار نامناسبی را برای ما رقم می‌زنند.

معاون رییس جمهور افزود: در برخورد با واحدهای آلاینده برخی مواقع از دیدگاه نظارتی ورود می‌کنیم و گاهی نیز به صورت میدانی، اما در تمام موارد می‌توان ادعا کرد که در کشور، رویکرد ما به سمت و سوی مثبت است.

سلاجقه با تاکید بر استفاده از خودروهای برقی گفت: استفاده از خودرو برقی نیز رویکردی مثبت است و توجه به آن نشانگر این است که عملکرد جهادی در پیش گرفته شده که می‌تواند کارساز باشد.

رییس سازمان حفاظت با تاکید بر اینکه در زمینه کیفی‌سازی سوخت اقدامات مثبتی در حال انجام است و عملکرد در راستای حفاظت از محیط زیست است، تصریح کرد: همه ما باید تلاش کنیم که حفاظت از محیط زیست در اولویت باشد، دیگر نباید به دنبال این باشیم که هر دستگاه چه وظیفه‌ای دارد.

وی گفت: جلسات باید تخصصی باشد و با اولویت‌بندی بررسی کنیم که هر دستگاه چقدر در وظایف خود پیشرفت کرده‌ است.

کد خبر: ۲۴۵٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha