۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
کمیسیون تلفیق مواد مغایر با اصول ۷۵ و ۷۴ قانون اساسی در برنامه هفتم را حذف می کند
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه:

کمیسیون تلفیق مواد مغایر با اصول ۷۵ و ۷۴ قانون اساسی در برنامه هفتم را حذف می کند

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، گفت: تلاش کمیسیون بر این اساس است که موارد الحاقی برنامه هفتم توسعه مورد بررسی قرار گرفته و مواد مغایر با اصول ۷۵ و ۷۴ حذف شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه در تشریح جزییات جلسه کمیسیون تلفیق پیرو بررسی موارد الحاقی لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: مواد الحاقی برنامه هفتم توسعه به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه بررسی مواد الحاقی از دیشب در کمیسیون آغاز شده، ادامه داد: تاکنون ۱۲۱ مواد الحاقی به کمیسیون ارجاع شده است و از دیشب کار بررسی این موارد آغاز شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: معاونت قوانین مجلس کلیه مواد با قید اصل ۷۵ که می‌تواند هزینه‌هایی را بر دولت مترتب کند و یا موادی که می‌تواند شاکله برنامه را به هم بزند و با شاکله برنامه همخوانی نداشته باشد را تعیین تکلیف کرده که این موارد حذف خواهد شد، در زمینه مابقی موارد، دولت نظرات خود را ارائه خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در توضیح ابعاد مسئله فوق گفت: دولت مصوبات تا تاریخ یکم شهریور را قبول کرده است، همچنین اگر تا این تاریخ، مواد الحاقی هم وجود داشته، داخل متن آمده و آنها را دولت قبول دارد بنابراین دولت بر روی الحاقیات اضافه شده از تاریخ یکم شهریور ماه نظر داشت که این موارد مشمول اصول ۷۵ و ۷۴ قانون اساسی می شود، بنابراین این احتمال وجود دارد که بخش عمده‌ای از ۱۲۱ بند الحاقی به لایحه برنامه هفتم توسعه، حذف شود.

زنگنه با بیان اینکه کمیسیون این اقدامات را در راستای همراهی با دولت و دستور مقام معظم رهبری اعمال می کند، ادامه داد: مقام معظم رهبری در این راستا توصیه ای به مجلس و دولت داشتند که بر اساس اصول ۷۵ و ۷۴ قانون اساسی مباحث به جلو پیش رود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما هم در جلسه خودمان با رئیس جمهور در زمان بررسی برنامه در صحن این توافق را انجام دادیم که کمک کنیم تا مواردی که الحاقی بوده و سازمان برنامه و بودجه در آن جلسات حضور نداشته مجدداً با تعامل فی مابین بررسی شود. به طور کلی مقام معظم رهبری همواره توصیه می‌کنند تا قانون به درستی رعایت شود. از این رو مقام معظم رهبری در این بخش هم به مجلس و دولت توصیه کردند که بر اساس اصول قانون اساسی از جمله اصل ۷۵ و ۷۴ با تعامل کار پیش رود.

زنگنه با بیان اینکه مقداری در این بخش از سوی دوستان دولت بزرگنمایی شد و رویکردی که برخی دوستان به این قضیه داشتند، متفاوت بود، ادامه داد: با این حال مقام معظم رهبری فرمودند بر اساس گلایه‌ای که دولت پیشتر داشته و البته ما هم روز گذشته به اکثر این گلایه‌ها پاسخ دادیم، موارد بین دولت و مجلس براساس قانون و اصول قانون اساسی پیش رود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ادامه داد: تلاش کمیسیون بر این اساس است که موارد الحاقی برنامه هفتم توسعه مورد بررسی قرار گرفته و مواد مغایر با اصول ۷۵ و ۷۴ حذف شود چرا که اگر ما این موارد را رد نکنیم. شورای نگهبان این موارد را رد خواهد کرد.

کد خبر: ۲۴۵٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha