۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
تولیدات صنایع دستی زنجان در انبارها مانده است/ ۴برابر شدن قیمت مواد اولیه
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

تولیدات صنایع دستی زنجان در انبارها مانده است/ ۴برابر شدن قیمت مواد اولیه

زنجان- ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا فروش صنایع دستی استان را با مشکل مواجه کرده است، افزود: تولیدات صنایع دستی استان در انبارها مانده و به فروش نمی‌رسد.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار، از فعالیت بیش از شش هزار صنعتگر حوزه صنایع دستی در زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد هنرمند صنایع دستی تنها یک هزار و ۱۰۰ نفر بیمه هستند.

وی با بیان اینکه بیمه کردن این تعداد هنرمند صنایع دستی سخت و هزینه بر است، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰۰ نفر برای بیمه ثبت نام کردند و طی سال جاری بیش از ۱۰۰ نفر هنرمند صنایع دستی در استان بیمه می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، بر لزوم افزایش بیمه صنعتگران صنایع دستی در استان تاکید کرد و یاد آور شد: توجه به این امر باعث ارتقای کیفیت تولیدات صنایع دستی و آرامش هنرمندان می شود.

ارجمند با بیان اینکه صنعتگران صنایع دستی زنجان در تولید صنایع دستی مشکل دارند، تاکید کرد: هنرمندان در بخش تامین مواد اولیه مشکلی ندارند ولی افزایش قیمت این مواد مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی ابراز کرد: متاسفانه صنایع دستی همچون ملیله، چاقو و مس در خصوص افزایش قیمت مواد اولیه مشکل جدی دارند و قیمت ها ثبات ندارند.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا فروش صنایع دستی استان را با مشکل مواجه کرده است، افزود: تولیدات صنایع دستی استان در انبارها مانده و به فروش نمی رسد.

ارجمند یاد آور شد: قیمت مواد اولیه صنایع دستی در استان زنجان بیش از سه الی چهار برابر شده است.

کد خبر: ۲۴٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha