۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
برنامه وزارت جهاد برای خودکفایی ۱۰۰ درصدی در ۵ محصول اساسی
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

برنامه وزارت جهاد برای خودکفایی ۱۰۰ درصدی در ۵ محصول اساسی

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: برای خودکفایی صد درصدی در ۵ محصول اساسی گندم، برنج، جو، پنبه و شکر در وزارت جهاد کشاورزی برنامه ریزی شده است.

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی امروز در برنامه آغاز سال زراعی جدید در سالن توسعه وزارت جهاد کشاورزی، ضمن اعلام خداقوت برای همه کشاورزان به‌ویژه گندم‌کاران کشور اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای خودکفایی صد درصد تولید ۵ محصول اساسی گندم، برنج، جو، پنبه و شکر برنامه‌ریزی کرده است و در بخشی از محصولات مانند روغن، متعهد شده‌ایم که ضریب خوداتکایی را افزایش دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: ما متعهد هستیم که در تامین ۹۰ درصد امنیت غذایی به خودکفایی برسیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده بارندگی مناسبی در پاییز و زمستان انجام شود، گفت: در صورتی که بهار هم وضعیت بارندگی مناسب باشد، می‌توانیم با همدلی کشاورزان در سال آینده تولید را بیشتر از امسال افزایش دهیم.

اهمیت امنیت غذایی کمتر از امنیت نظامی نیست
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به دو اقدام مهم در سال زراعی جدید برای افزایش امنیت غذایی کشور اشاره کرد و گفت: اقدام نخست این است که همه نهادها و قوا را به همکاری بیشتر بخواهیم. آنها باید به این مسئله معتقد باشد که اهمیت امنیت غذایی در کشور کمتر از امنیت نظامی نیست. امنیت غذایی نیاز به حمایت همه قوا دارم.

وی افزود: همچنین در سال زراعی جدید از شرکت‌های دانش بنیان استفاده بیشتری خواهیم کرد. ۲ هزار محقق و پژوهش‌گر در کشور وجود دارد که آنها طبق زمانبندی یک ساله به مراکز ترویج و آموزش کشاورزی سرکشی خواهند کرد و آنها را آموزش می‌دهند.

از این به بعد زمین کشاورزی بین وراث تقسیم نمی‌شود
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد با همکاری‌ای که قوه قضائیه و اداره ثبت اسناد انجام داده، از این به بعد سندهایی که برای زمین‌های کشاورزی صادر می‌شود، قید می‌شود «کاربری زمین برای کشاورزی است».

وی ادامه داد: همچنین با این نحوه صدور سند هیچ وراثی امکان قطعه کردن زمین‌های کشاورزی را نخواهند داشت.

نیک بخت در ادامه گفت: ۱۸ میلیون هکتار زمین زراعی در کشور داریم که ۶ درصد آنها کلاس یک و دو است و باید در حفظ آنها کوشا باشیم.

کد خبر: ۲۴۵٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha