۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
احداث مسکن در ۲ شهرک ۶۸۰ هکتاری اردبیل
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خبر داد؛

احداث مسکن در ۲ شهرک ۶۸۰ هکتاری اردبیل

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: ساخت مسکن در قالب نهضت ملی در شهر اردبیل و در قالب دو شهرک مجزا به مساحت ۶۸۰ هکتار در حال انجام است.

محبوب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با توجه به اینکه توسعه شهر در طرح جامع اردبیل به سمت ملاباشی و بنفشه دره طراحی شده، ما در هر ۲ قسمت احداث شهرک های جدید طرح نهضت ملی مسکن را آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: در شهرک شهید سلیمانی ۶۰۰ هکتار زمین تملک شده و توافق نهایی نیز با صاحبان این اراضی انجام شده است.

ثبت‌نام ۱۱۸ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: ۸۰ هکتار نیز در شهرک شهید خراسانی جانمایی شده تا احداث واحدهای مسکونی را در منطقه بنفشه دره شاهد باشیم.

حیدری افزود: در ملاباشی نیز ۱۸۰ هکتار در فاز اول توافق با مالکان زمین انجام شده که ۱۳۰ هکتار نیز در مرحله توافق نهایی است.

وی با بیان اینکه ۱۱۸ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل ثبت نام کردند، ادامه داد: ۴۳ هزار نفر از این متقاضیان تأیید نهایی شده که از این تعداد نیز ۳۰ هزار نفر واریزی اولیه را انجام دادند.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با تاکید استاندار اردبیل در مرکز استان زمین با ارزش افزوده بیشتر و افق شهرسازی تدارک دیده شده به طوری که ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن در اردبیل آغاز شده تا ما بتوانیم ساخت و ساز را انجام دهیم که از این تعداد ۲۵ هزار متقاضی واریزی مبلغ اولیه را انجام دادند.

زمین مورد نیاز تأمین شده است

وی اضافه کرد: در همه شهرهای استان زمین مورد نیاز تأمین شده و حتی در برخی از شهرها ما با استقبال کم متقاضیان و واگذاری زمین به صورت ویلایی روبه رو هستیم.

حیدری بیان کرد: در نشستی که با مدیران بانک های عامل داشتیم، استاندار اردبیل بر تسریع پرداخت منابع بانکی تاکید کرده و در کنار آن انتظار می رود آورده متقاضیان نیز به شکل کامل انجام شده تا این پروژه با سرعت بیشتر به سرانجام برسد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: برخلاف طرح مسکن مهر، این طرح با تفاوت بسیار زیادی در حال اجرا است و ما بر کیفیت ساخت و طراحی و معماری مناسب در اجرای نهضت ملی مسکن تأکید داریم تا ضعف ها گذشته رفع و نقاط قوت بیشتری را در طرح نهضت ملی مسکن شاهد باشیم.

حیدری تصریح کرد: این پروژه با رعایت مشخصات فنی و در عین حال محوطه سازی، نصب آسانسور و سایر نیازمندی ها در مرحله تکمیل است که بخشی از آنها تا پایان امسال تحویل داده شده و بخشی نیز تا پایان دولت سیزدهم تحویل متقاضیان خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: در دولت گذشته کمتر از سه هزار واحد مسکن به عنوان مسکن ملی در حال احداث بود که بخش عمده ای از آنها تحویل داده شده و یا در مرحله تحویل و واگذاری است.

کد خبر: ۲۴۵٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha