۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
ارمنستان و ایران باید ارتباط فعال خود را حفظ کنند

ارمنستان و ایران باید ارتباط فعال خود را حفظ کنند

نخست وزیر ارمنستان در ملاقات با سفیر جمهوری اسلامی ایران در «ایروان» بر توسعه روابط بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش بازار، نخست وزیر ارمنستان شامگاه دوشنبه در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور اظهار داشت، تعمیق روابط ارمنستان با ایران باید ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» دفتر نخست وزیری ارمنستان اعلام کرد که «نیکول پاشینیان» نخست وزیر روز دوشنبه با «مهدی سبحانی» سفیر جدید ایران در ارمنستان دیدار کرد.

پاشینیان ضمن تبریک به مناسبت انتصاب سفیر ایران در سمت جدید ابراز امیدواری کرد در دوران مسئولیت وی روابط دو کشور توسعه و تحکیم ا یابد.

پاشینیان تاکید کرد دو کشور باید در دوران سخت حاکم بر منطقه ارتباط فعال خود را حفظ کنند.

نخست‌وزیر ارمنستان افزود که اشاره به گفت‌وگوهای خود با آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران گفت، این امر به تعمیق تعامل ارمنستان و ایران کمک می‌کند.

مقامات ارشد ارمنستان بارها به اهمیت روابط با ایران اشاره کرده‌اند. ایران از بزرگترین صادر کنندگان کالا به ارمنستان محسوب می‌شود. ایران دارای مرکز تجاری در ارمنستان است. گفته می‌شود که ایران قصد دارد حجم تجاری با ارمنستان را به سه میلیارد دلار برساند.

سبحانی نیز به نوبه خود بر علاقه دولت ایران برای توسعه روابط با ارمنستان در همه زمینه ها تاکید کرد. این دیپلمات ایرانی بار دیگر به موضع صریح ایران در خصوص حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان اشاره کرد.

سبحانی نگرانی‌های خود را در رابطه با وضعیت انسانی در قره باغ ابراز و بر اهمیت حفاظت از امنیت و حقوق ارامنه ساکن قره باغ تاکید کرد.

«آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان نیز روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی بر ضرورت حمایت متحدان از ارمنستان در بحبوحه تنش این کشور با باکو اشاره کرد.

سیمونیان در بخشی از این مصاحبه بر اتکای ارمنستان به شرکای خود از جمله ایران، اتحادیه اروپا و ایالات متحده تاکید کرد.

کد خبر: ۲۴۵٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha