۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
استخدام ۱۰ درصد از دانشجویان حاضر در طرح «پویش اشتغال» اصفهان
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان مطرح کرد؛

استخدام ۱۰ درصد از دانشجویان حاضر در طرح «پویش اشتغال» اصفهان

اصفها - نجفی؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت‌: طرح پویش اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان برای نخستین بار به ابتکار این دانشگاه برگزار و ۱۰ درصد از دانشجویان شرکت کننده در این طرح استخدام شده اند.

به گزارش خبرنگار بازار، پیام نجفی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ملی پویش اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان از سال ۹۸ اظهار کرد: این طرح، نخستین بار توسط دانشگاه آزاد اسلامی در راستای رفع معضل اشتغال جوانان ارائه شد، تاکنون قرارداد یک هزار و ۷۵۰ نفر انجام شده است، ۱۰ درصد بورسیه تحصیلی دریافت کرده‌ و ۱۰ درصد نیز استخدام شده‌اند.

وی افزود: در طرح پویش، برای دانشجویان برنامه ای تعریف می شود که در نهایت در کنار آموختن آموزشهای تئوری، ارتباط با صنعت را تجربه کنند و افراد علاقه مند می توانند در قالب این طرح همزمان با تحصیل تعدادی از واحدهای کارآموزی خود را به شکل جدی، حرفه ای و تعریف شده ر محیط طبیعی کار بگذرانند و از شرایط اشتغال برخوردار شوند.

انتخاب یک صنعت یا بنگاه اقتصادی همزمان با تحصیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه طرح پویش اشتغال همزمان با تحصیل، بر اساس اعلام نیاز صنایع مختلف بوده است، تاکید کرد: دانشجویان علاقه مند به شرکت در این طرح، علاه بر اینکه بهترین دوران زندگی خود این فرصت را دارند که همزمان با تحصیل یک صنعت یا بنگاه اقتصادی مرتبط با رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: بدین شکل دانشجویان هم فرصت دارند از نظر تجربی، صاحب مهارت و تجربه شده و هم از نظر عملیاتی و علمی فرصت استفاده از اندوخته های آکادمیک و ظرفیتهای علمی خود را داشته باشند.

نجفی با تاکید بر اینکه رشته هایی که مشمول طرح پویش هستند، تنها محدود به رشته های فنی و مهندسی نبوده و رشته های علوم پایه، انسانی و کشاورزی نیز در این مقوله شرکت دارند، گفت: در این طرح، قراردادی بین دانشگاه، دانشجوی متقاضی و صنعت بسته می شود و دانشجویان حین تحصیل در واحد صنعتی یا نهاد مربوطه نیز مشغول به کار شده و وجهی نیز به آنها پرداخت می‌شود؛ما سابقه استخدام نهایی دانشجو را نیز داشته ایم.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان، اداره کار استان اصفهان وسایر نهادهای مرتبط برگزار می شود، بیان کرد: اجرای این طرح علاوه بر برطرف کردن دغدغه اشتغال به ارتقای کیفیت آموزش نیز کمک بسیاری می‌کند ضمن اینکه کمبود نیروی انسانی واحدهای صنعتی و خدماتی نیز رفع می شود.

تجربه بهتر برای ایجاد شرکتهای دانش بنیان و فناور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با تاکید بر اینکه گذراندن طرح پویش جزو واحدهای درسی اختیاری این دانشگاه به مدت ۲۴۰ ساعت و یا طول هشت ترم تحصیلی است، گفت: ورود دانشجو همزمان با تحصیل در بازار کار، تجربه بهتری برای ایجاد شرکتهای دانش بنیان و فناور و آشنایی محصولات مورد نیاز جامعه به دانشجویان می دهد.

وی اضافه کرد: استقبال خوبی در رشته های صنعتی، علوم پایه و کشاورزی از طرح پویش صورت گرفته و از طرف صنایع نیز بیشترین اقبال از سوی شرکت های کوچک و متوسط بوده است.

کد خبر: ۲۴۵٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha