۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
در صورت ادامه روند فعلی افزایش سود سپرده بانکی، تورم مهار خواهد شد
عضو شورای حکام بانک مرکزی اروپا:

در صورت ادامه روند فعلی افزایش سود سپرده بانکی، تورم مهار خواهد شد

یک عضو شورای حکام بانک مرکزی اروپا طی سخنانی نسبت به کنترل تورم و کاهش آن تا سطح ۲ درصد در اروپا طی ماه های آتی ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ یک عضو شورای حکام بانک مرکزی اروپا طی سخنانی نسبت به کنترل تورم در اروپا طی ماه های آتی ابراز امیدواری کرد.

بر اساس این گزارش، «پابلو هرناندز دی کاس» در جریان برگزاری نشست شورای حکام بانک مرکزی اروپا گفت: اگر نرخ های بهره بانکی را برای مدت زمان کافی در همین سطوح حفظ نماییم، شانس بالایی برای کنترل تورم و دستیابی به هدف نرخ ۲ درصد آن را خواهیم داشت.

وی همچنین افزود: این رویکرد به ویژه برای جلوگیری از انقباض ناکافی که مانع دستیابی به هدف تورمی ما می شود و همچنین انقباض بیش از حد، که به طور غیر ضروری به فعالیت اقتصادی و اشتغال آسیب می زند حائز اهمیت است

لازم به ذکر است، نرخ بهره بانکی بانک مرکزی اروپا که برای تمامی بانک های کشورهای عضو اتحادیه اروپا لازم الاجرا می باشد، از تاریخ ۲۰ سپتامبر به ۴.۷۵ درصد افزایش یافته است؛ موضوعی که منجر به تقویت ارزش یورو به ویژه در برابر دلار آمریکا شده است.

در پی سخنرانی هرناندز، بازار فارکس به آن واکنش نشان داده و نرخ برابری یورو به دلار با ۰.۲۵ کاهش به ۱.۰۶۲۵ رسید. با اینحال، در صورت توقف روند افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا که به گفته کارشناسان اقتصادی، در اواخر دوره اجرای خود به سر می برد، می توان انتظار افزایش نسبتا چشمگیر ارزش یورو در برابر ارز رسمی ایالات متحده را داشت.

کد خبر: ۲۴۵٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha