۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
پیشرفت سد دشت پلنگ به ۳۵ درصد افزایش یافت
استاندار بوشهر:

پیشرفت سد دشت پلنگ به ۳۵ درصد افزایش یافت

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر از پیشرفت ۳۵ درصدی سد دشت پلنگ در استان بوشهر خبر داد و گفت: تسریع در تکمیل این سد جزو اولویت های استان است.

احمد محمدی زاده در حاشیه بازدید از سد دشت پلنگ در گفت و گو با خبرنگار بازار با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در شهرستان دشتی چندین پروژه مهم همزمان در دست اجراست که سد دشت پلنگ جزو مهم‌ترین طرح های اجرایی است.

وی با ابراز رضایت از روند اجرای پروژه افزود: با ایجاد زیرساخت های لازم و رفع موانع، اکنون این پروژه فعال است و انتظار داریم در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: پروژه سد دشت پلنگ در دو شیفت کاری فعال است و مجری طرح باید با تسریع در کار، ضمن رعایت استانداردهای لازم، در کمترین زمان ممکن نسبت به‌ تکمیل این طرح حیاتی اهتمام ورزد.

محمدی زاده با بیان اینکه پیشرفت سد دشت پلنگ در شروع دولت سیزدهم حدود ۱۱ درصد بوده گفت: اکنون و با تلاش شبانه روزی، پیشرفت این سد به ۳۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه، سد دشت پلنگ یکی از معدود طرح‌های دارای فاینانس خارجی استان بوشهر است ابراز داشت: اعتبار فاینانس این سد ۳۲۵ میلیون یوان چین است که ۸۵ درصد آن توسط فاینانسور و ۱۵ درصد توسط کارفرما تامین می‌ شود.

استاندار بوشهر افزود: با احداث این سد، ضمن جلوگیری از وقوع سیلاب های ویرانگر، از تخلیه سالانه بالغ بر ۷۲ میلیون مترمکعب آب به خلیج فارس جلوگیری شده و این حجم از آب به صورت برنامه ریزی شده در اختیار بخش های مختلف قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی منابع آب سد، تامین آب شرب مورد نیاز شهرستان دشتی به طور متمرکز و سراسر استان از محل خط آبرسانی سراسری کوثر و همچنین تامین آب صنعت (عمدتاً مناطق پارس شمالی و جنوبی) از مهم ترین اهداف احداث این سد است.

کد خبر: ۲۴۵٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha