۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
«زاگرس» پروازهای خود را به مقصد اردبیل دایر می کند
نماینده مردم اردبیل در مجلس:

«زاگرس» پروازهای خود را به مقصد اردبیل دایر می کند

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ایرلاین زاگرس پروازهای خود را به مقصد اردبیل دایر و راه اندازی می کند.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۶ پرواز به صورت هفتگی به مقصد فرودگاه اردبیل دایر شده و همچنان تلاش می کنیم تا پروازهای جدیدی را با همکاری شرکت های هواپیمایی به مقصد فرودگاه اردبیل و پارس آباد راه اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: برقراری این پروازها مشکلات اهالی به ویژه سرمایه گذاران و کارآفرینان را در انجام سفر اول صبح و آخر شب به حداقل رسانده و فرصت خوبی را فراهم کرده تا در سایه این پروازها فعالیت های سرمایه گذاران و امور آنها به راحتی انجام شود.

راه آهن اردبیل نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: کمترین کنسلی را در فرودگاه اردبیل شاهد هستیم که این از آثار راه اندازی سیستم های جدید و آنلاین در فرودگاه اردبیل است.

نیکزاد به پروژه عظیم راه آهن اردبیل به عنوان سخت ترین مسیر ریلی کشور اشاره کرد و افزود: تاکنون برای این پروژه چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از منابع ملی و فاینانس سرمایه گذاری شده است.

وی پیشرفت ۹۵ درصدی راه آهن اردبیل – میانه را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این پروژه در مراحل تکمیلی خود تا پایان سال به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قرار است دولت بخش عظیمی از این منابع را تأمین کند.

اتصال راه آهن اردبیل – پارس آباد در قانون بودجه سال جاری ذکر شد

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در مسیر راه آهن اردبیل – میانه بیش از ۳۵ کیلومتر تونل، پل و گالری وجود دارد که به همین خاطر این پروژه از پیچیدگی خاص و صعب العبور بودن رنج می برد.

وی بیان کرد: اتصال راه آهن اردبیل – پارس آباد در قانون بودجه سال جاری ذکر شده که انتظار می رود عملیات اجرایی در این مسیر نیز به سرعت شروع شود.

نیکزاد در مورد بزرگراه اردبیل – سرچم نیز یادآور شد: به غیر از ۵۰ کیلومتر مسیر تونل این محور، مابقی ۱۷۸ کیلومتر بزرگراه اردبیل – سرچم در حال چهار خطه شدن است که ۷۸ کیلومتر آن تا پایان امسال به زیر ترافیک خواهد رفت.

احداث خط دوم انتقال گاز از چلوند به اردبیل

وی در مورد تأمین نشدن ۵۰ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز مرکز استان از سد عمارت و یا گیوی تصریح کرد: بعد از منصرف شدن از این مسیر انتقال، قرار است ۵۰ میلیون متر مکعب آب از طریق سد شهریار به اردبیل برسد.

نیکزاد استقلال برق استان را از پیگیری های جدی عنوان کرد و گفت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث پست فوق توزیع هزینه شده تا یک هزار و ۱۵۰ مگاوات برق تولیدی استان افزایش یافته تا بیش از ۵۰ درصد این تولیدات در شبکه ملی تزریق شود.

وی ضرورت احداث خط دوم انتقال گاز از چلوند به اردبیل را یادآو شد و افزود: در حال حاضر ظرفیت تأمین گاز استان ۱۱ میلیون متر مکعب است که این ظرفیت با اجرای خط دوم تا ۲۵ میلیون متر مکعب ارتقا خواهد یافت.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با ارتقای این ظرفیت امیدواریم واحدهای صنعتی و شهرک های گلخانه ای استان از گاز قابل اطمینان و پایدار بهره مند شوند.

کد خبر: ۲۴۵٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha