۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
ذخیره قطعی ۵۶ میلیون تن تیتان از معدن قره آغاج ارومیه
معاون امور معادن سازمان صمت آذربایجان غربی خبر داد

ذخیره قطعی ۵۶ میلیون تن تیتان از معدن قره آغاج ارومیه

ارومیه- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی از آغاز عملیات بهره برداری از معدن تیتان در ارومیه با ذخیره قطعی ۵۶ میلیون تن طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی، پریسا عابدپور  در حاشیه بازدید از انجام عملیات حفاری، کرگیری و آغاز عملیات بهره برداری معدن تیتان قره آغاج ارومیه گفت: تیتانیوم به عنوان یکی از مواد معدنی استراتژیک در جهان شناخته شده و کاربردهای فراوانی در صنایع دارای فناوری پیشرفته همچون هوافضا دارد. به همین دلیل در گام نخست، استحصال این فلز و در گام بعدی فرآوری و تولید محصولات مختلف از آن در دستور کار معاونت امور معادن وصنایع معدنی سازمان قرار دارد.

وی افزود: ایران به ‌عنوان یکی از کشورهای معدنی در جهان از ذخایر مناسب تیتانیوم برخوردار است که می‌توان معدن قره‌آغاج در آذربایجان‌غربی و معدن تیتانیوم کهنوج در استان کرمان را به‌عنوان ذخایر بزرگ تیتانیوم کشور نام برد.

عابدپور ادامه داد: در حال حاضر ذخیره تیتان در کل کشور، ۴۰۰ میلیون تن است و معدن تیتان قره آغاج ارومیه نیز با ذخیره احتمالی ۱۲۰ میلیون تن و ذخیره قطعی ۵۶ میلیون تن و اشتغال زایی برای ۴۰ نفر در مقطع بهره برداری با انجام عملیات کرگیری در روزهای آتی به طور کامل شروع به بهره برداری خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: با آغاز عملیات بهره برداری از معدن تیتان ارومیه و با ایجاد زیرساخت های لازم برای ایجاد واحد فرآوری این ماده معدنی راهبردی در استان ارزش افزوده خوبی ایجاد خواهد شد.

کد خبر: ۲۴٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha