۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
از سرگیری صادرات ژرمانیوم و گالیوم چین به بازارهای جهانی بر اساس مقررات جدید
وزارت بازرگانی چین خبر داد؛

از سرگیری صادرات ژرمانیوم و گالیوم چین به بازارهای جهانی بر اساس مقررات جدید

با گذشت حدود دو ماه از ممنوعیت صادرات گالیوم و ژرمانیوم چین به بازارهای جهانی، خبرها حاکی از آغاز صادرات مجدد این دو فلز با مجوز مشروط دولت چین است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ با گذشت حدود دو ماه از ممنوعیت صادرات گالیوم و ژرمانیوم چین به بازارهای جهانی، خبرها حاکی از آغاز صادرات مجدد این دو فلز با مجوز مشروط دولت چین است.

«هی یادونگ» سخنگوی وزارت بازارگانی چین طی سخنانی اعلام کرد که برخی شرکت های صادرکننده گالیوم و ژرمانیوم چینی مجوزهای قانونی برای صادرات این دو عنصر مهم و کمیاب که از آنها برای تولید تراشه های الکترونیکی استفاده می شود را دریافت نموده اند.

با اینحال، وی تاکید کرد که این مجوزها به صورت مشروط و بر اساس مقررات جدید وضع شده از سوی دولت چین در تاریخ ۱ آگوست، صادر شده اند. گفته می شود هدف پکن از وضع محدودیت های صادرات این دو عنصر، اعمال کنترل بیشتر بر بازارهای هدف صادرات صورت پذیرفته است؛ کنترلی که به نظر می رسد هدف اصلی آن ایالات متحده و شرکای این کشور باشد.

در مقررات جدید وضع شده از سوی دولت چین، فروش ژرمانیوم و گالیوم به آن دسته از شرکت های خارجی که گستره فعالیت های آنها شامل تولید برخی تراشه های استراتژیک با کاربرد دوگانه و قابل استفاده در تسلیحات پیشرفته است، همچنان ممنوع می باشد.

لازم به ذکر است، صادرات ژرمانیوم چین در هشت ماهه نخست سال جاری میلادی حدود ۳۶.۴۸ تن اعلام شده که شاهد افزایش ۵۸ درصدی به نسبت سال گذشته است. با اینحال، میزان صادرات گالیوم در همین بازه زمانی با ۵۸ درصد کاهش به ۲۲.۷۲ تن اعلام شده است.

کد خبر: ۲۴۵٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha