۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
توزیع تخم نوغان تفریخ شده برای اولین بار بین زنان روستا در ساوجبلاغ
به منظوراشتغالزایی انجام شد؛

توزیع تخم نوغان تفریخ شده برای اولین بار بین زنان روستا در ساوجبلاغ

کرج- تقی زاده، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی البرز از توزیع تخم نوغان تفریخ شده برای اولین بار بین زنان روستا در ساوجبلاغ خبر داد.

مجتبی تقی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه منطقه ولیان در ساوجبلاغ به عنوان پایتخت توت کشور معرفی شده است، گفت: برای مقدمات پرورش کرم ابریشم در این منطقه اقدام کردیم.

تقی زاده افزود: برای شروع کار سه جعبه تخم نوغان تفریخ شده در اختیار بهره برداران قرار دادیم که بهره برداران در یک پروسه چهار هفته ای اقدام به پرورش کرم ابریشم می کنند و در انتهای خط تولید این کرم ها با تنیدن پیله دور خود، پیله کرم ابریشم تولید می کنند.

وی گفت: سپس این پیله ها به مرکز نوغان داری کشور تحویل داده می شود و هر کیلوگرم پیله بر اساس کیفیت، حدود ۷۵ هزار تومان خریداری می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی اظهار کرد: این کار مشترک بین معاونت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت ترویج در قالب پروژه اشتغالزایی برای زنان در روستا اجرا شود.

تقی زاده گفت: برای این کار با توجه به اینکه از برگ توت در تغذیه کرم ابریشم استفاده می شود علاوه بر منابع درخت توت موجود در استان، در قالب این پروژه اقدام به توزیع دو هزار اصله نهال توت در منطقه کردیم.

وی با بیان اینکه تولید هر جعبه تخم نوغان ۴۵ کیلوگرم است، گفت: با در نظر گرفتن قیمت پایه پیله کرم ابریشم که ۷۵ هزار تومان است، در یک پروسه چهار هفته ای درآمدی معادل سه میلیون تومان برای هر جعبه تخم نوغان خواهد بود و می تواند در اشتغالزایی زنان در روستا تاثیر گذار باشد.

کد خبر: ۲۴٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha