۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
پیگیر ممانعت پیمانکاران از تحویل واحدهای مسکن مهر| تدارک زمین در تاریخ کشور بی سابقه است
وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با «بازار» اعلام کرد

پیگیر ممانعت پیمانکاران از تحویل واحدهای مسکن مهر| تدارک زمین در تاریخ کشور بی سابقه است

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تدارک زمین برای نهضت ملی مسکن در تاریخ کشور بی سابقه است گفت: پیمانکاران باید هر چه سریعتر واحدهای مسکن مهر را که متقاضیان اقساط پرداخت می کنند تحویل دهند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: بارها و بارها متقاضیان مسکن مهر در تجمع های اعتراضی خود اعلام کرده اند که علیرغم بازپرداخت اقساط هنوز واحد مسکونی خود را تحویل نگرفته اند. اینکه برخی از پیمانکاران مسکن مهر بنا به دلایلی از تحویل واحد مسکونی خودداری می کنند موضوعی است که بارها و بارها به آن اشاره شده است اما ظاهرا این بار وزارت راه و شهرسازی عزم خود را جزم کرده است که این مشکل برطرف شود.

آنطور که برخی از متقاضیان مسکن مهر به آن اشاره می کنند این است که مجبور به بازپرداخت اقساط هستیم چرا که ظاهرا پیمانکاران و سازنده های مسکن مهر با این اقدام در حقیقت گروکشی می کنند.

یکی از این پروژه ها، پروژه مسکن مهر شهر جدید هشتگرد(مهستان) است که در حالی که از سال ۸۷ با ۴۱ هزار واحد مسکونی کلید خورد اما هنوز برخی از واحدهای مسکونی در این شهر به دلیل عدم دریافت طلب‌ خود از دولت توسط سازنده تحویل نمی شود.

نزدیک به یک دهه از ساخت مهمترین پروژه مسکن مهر در شهر هشتگرد یا مهستان( نام جدید) یعنی پروژه سهند ساران می گذرد اما هنوز خریداران این پروژه با وجود پرداخت اقساط مسکن و خرید عرصه و عیان این واحدها، امکان دریافت واحدهای خود را ندارند

نزدیک به یک دهه از ساخت مهمترین پروژه مسکن مهر در شهر هشتگرد یا مهستان( نام جدید) یعنی پروژه سهند ساران می گذرد اما هنوز خریداران این پروژه با وجود پرداخت اقساط مسکن و خرید عرصه و عیان این واحدها، امکان دریافت واحدهای خود را نداشته و پیمانکار این پروژه که در پیشانی این شهر یا ورودی آن قرار دارد، از تحویل واحدهای مسکونی با وجود اتمام منطقه یا بال میانی واحدها، خودداری می کند.

پیگیر ممانعت پیمانکاران از تحویل واحدهای مسکن مهر| تدارک زمین در تاریخ کشور بی سابقه است

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی یکی از وزرایی است که اتفاقا به موضوع مسکن مهر حساسیت خاصی داشته و در کنار حمایت های شرکت عمران شهرهای جدید از پروژه مسکن مهر اعلام کرده است که قصد دارد این موضوع را با معوانت های خود و مدیران شهرهای جدید به سرانجام برساند.

این موضوع را که متقاضیان مسکن مهر اقساط پرداخت می کنند و پیمانکار از تحویل واحدهای مسکونی خودداری می کند را پیگیری خواهیم کرد و مدیران شهر جدید قطعا این موضوع را پیگیری خواهند کرد

وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که برخی از متقاضیان مسکن مهر عنوان می کنند که اقساط پرداخت می کنند اما پیمانکاران، واحد مسکونی آنها را تحویل نمی دهند؟ گفت: این موضوع را که متقاضیان مسکن مهر اقساط پرداخت می کنند و پیمانکار از تحویل واحدهای مسکونی خودداری می کند را پیگیری خواهیم کرد و مدیران شهر جدید قطعا این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

در سراسر کشور ۲۴۰ هزار مسکن مهر باقی مانده داشتیم که به دولت سیزدهم به ارث رسیده بود و تا امروز ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده و واگذار شده است

بذرپاش در پاسخ به این پرسش که چه تعداد مسکن مهر باقی مانده داریم؟ گفت: در سراسر کشور ۲۴۰ هزار مسکن مهر باقی مانده داشتیم که به دولت سیزدهم به ارث رسیده بود و تا امروز ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده و واگذار شده است. مابقی را با تجهیز منابع تا پایان امسال به نقطه خوبی خواهیم رساند.

در سراسر کشور تجهیز زمین صورت گرفته و میزان زمین برای شهرهای جدید که تدارک دیده شده در تاریخ ایران بی سابقه است

وی ادامه داد: نکته ای که باید در خصوص نهضت ملی مسکن باید به آن اشاره کرد این است که در سراسر کشور تجهیز زمین صورت گرفته و میزان زمین برای شهرهای جدید که تدارک دیده شده در تاریخ ایران بی سابقه است و برای ۴ شهر جدید به احتساب ۶۰۰ هکتار تدارک دیده شده است.

بذرپاش خاطر نشان کرد: در شهر جدید پرند عملیات گسترده نهضت ملی مسکن در آن رخ می دهد و ظرفیت جمهیت پذیری خوبی دارد و طرح های توسعه ای مناسبی برای شهر پرند دیده شده است. یکی از موضوعاتی که مردم همواره از مسئولان وزارت راه و شهرسازی می خواهند این است که تمام زیرساخت های لازم فرهنگی و آموزشی و سایر زیر ساخت ها برای یک زیست با کیفیت لازم است در دستور کار مسئولان باشد.

کد خبر: ۲۴۵٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نا امید IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      1 0
      سلام اقای بذر پاش چه کسی باید بفگر مسکن کارگران وبازنشستگان بی سرمایه باید باشد عمر به پایان رسید
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      1 0
      به تبریز واطراف تبریز هم نظری کنید هرکی هرکیه درسایتها ودلبخواهی ونجومی قیمت می‌زنند وبنگاههان تعیین کننده قیمت هستند
    • الهه مستاجر بدبخت IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      1 0
      ۱۴ سال مسکن مهر پردیس فاز۱۱ ثبت نام کردیم وپرداخت انجام دادیم ودر حسرت تحویل واحد ماندیم.دیگه خسته شدیم از مستاجری چرا هیچ کس کاری نمیکنه.تورو خدا مسکن مهر رو تحویل بدید بعد برید سراغ ملی
    • زینب IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      1 0
      مسکن ملی پرند دوساله ثبت نام کردیم هنوز بعد دوسال تشکیل پرونده نمیدن میگن باید زمین تامین کنن بعد تشکیل پرونده بدن آقای بذرپاش خواهشاا پیگیری کنید باسرعت تامین زمین بشه و تشکیل پرونده بدن بسازن تا از اژدهای مستاجری نجات یابیم مامردم بی سرپناه خدا خیرتون بده