افشای حمله سایبری آمریکا به سرورهای شرکت هوآوی

افشای حمله سایبری آمریکا به سرورهای شرکت هوآوی

در حالی که ایالات متحده در حال انجام انواع حملات سایبری و نقض امنیت ملی در سراسر جهان است، با تولید انبوه گزارش‌های امنیتی، چین را تهدیدی در فضای سایبری معرفی می‌کند.

به گزارش بازار، وزارت امنیت کشور چین (MSS) اعلام کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا از سال ۲۰۰۹ به سرورهای شرکت فناوری چینی هوآوی نفوذ کرده است. این نهاد با انتشار گزارشی در پلتفرم وی‌چت، ادعا کرد که دفتر عملیات شبکه رایانه‌ای ایالات متحده (TAO)، واحد سایبری گردآوری اطلاعات آژانس امنیت ملی این کشور، از سال ۲۰۰۹ حمله به سرورهای مرکزی هوآوی را آغاز و به‌طور مستمر از آن جاسوسی کرده است. این نهاد دولتی چینی، چند روز پس‌ از شناسایی جاسوس افزار «SecondDate» در حملات سایبری علیه دانشگاه پلی‌تکنیک شمال غربی این کشور، اقدامات متعدد ایالات متحده برای جاسوسی و سرقت اطلاعات از کشورهای دیگر را افشا کرد.

مرکز ملی واکنش اضطراری به ویروس‌های رایانه‌ای چین، در تاریخ ۱۴ سپتامبر اعلام کرد که این جاسوس‌افزار به عنوان یک سلاح سایبری به‌طور مخفیانه بر روی هزاران دستگاه شبکه در بسیاری از کشورهای جهان اجرا شده است. به گفته وزارت امنیت کشور چین، دولت آمریکا ده‌ها هزار حمله سایبری مخرب به اهدافی در چین انجام داده، ده‌ها هزار شبکه را کنترل کرده و حجم زیادی از داده‌های ارزشمند را به سرقت برده است.

این سازمان، حملات سایبری و سرقت‌های مخفیانه اطلاعات توسط ایالات متحده را تاکتیک‌های نفرت‌انگیز امپراتوری هک برای حفظ هژمونی سایبری خواند. بر اساس ادعای پکن، دولت آمریکا با استفاده از تسلیحات پیشرفته به مدت ۱۰ سال حملات سایبری و جاسوسی را علیه سیستم‌های مخابراتی، تحقیقات علمی، اقتصاد، انرژی، حوزه نظامی و سایر بخش‌های کلیدی ۴۵ کشور و منطقه در سراسر جهان از جمله چین و روسیه رهبری کرده است.

به عقیده کارشناسان، در حالی که ایالات متحده در حال انجام انواع حملات سایبری و نقض امنیت ملی در سراسر جهان است، با تولید انبوه گزارش‌های امنیتی، چین را تهدیدی در فضای سایبری معرفی می‌کند.

دولت پکن از زمان افشای برنامه «PRISM» در سال ۲۰۱۳ توسط پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، ادوارد اسنودن، رد پای ایالات متحده را در حملات سایبری علیه این کشور کشف کرد. بنا بر داده‌های منتشر شده در گزارش مذکور، هدف عملیات اخیر ایالات متحده، کشورهای روسیه، ایران، چین و کره شمالی بوده است. وزارت امنیت کشور چین، همچنین مدعی شد که دولت آمریکا از قابلیت‌های سایبری پیشرفته خود برای جاسوسی از متحدان خود نیز استفاده می‌کند.

کد خبر: ۲۴۵٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha