سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری علی بابا در ترکیه

سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری علی بابا در ترکیه

هلدینگ فناوری علی بابا که بخش اعظم پلتفرم «Trendyol» را در سال ۲۰۱۸ خریده بود، در آوریل ۲۰۲۱ با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیون دلاری در این پلتفرم، سهم خود را به ۸۶,۵ درصد افزایش داد.

به گزارش بازار، مایکل ایوانز، رئیس گروه فناوری علی بابا، در جلسه‌ای با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، از برنامه خود برای سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری در این کشور خبر داد. ایوانز اعلام کرد که این شرکت در حال حاضر و از طریق «Trendyol»، بزرگ‌ترین پلتفرم تجارت الکترونیک این کشور، ۱,۴میلیارد دلار در ترکیه سرمایه‌گذاری کرده است.

پلتفرم «Trendyol» در دوره تأمین مالی اوت ۲۰۲۱، حدود ۱,۵ میلیارد دلار سرمایه جمع کرد و ارزش خود را به ۱۶.۵ میلیارد دلار رساند. ترکیه در سال ۲۰۲۱، تحقیقات ضدانحصاری را درباره این پلتفرم آغاز و این شرکت را ۲.۳ میلیون دلار جریمه کرد.

هلدینگ فناوری علی بابا که بخش اعظم پلتفرم مذکور را در سال ۲۰۱۸ خریده بود، در آوریل ۲۰۲۱ با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیون دلاری در این پلتفرم، سهم خود را به ۸۶,۵ درصد افزایش داد.

علی بابا تاکنون سرمایه‌گذاری کلانی در بخش هوش مصنوعی انجام داده است. این شرکت محصولات جدید خود را در ماه ژوئیه و در بحبوحه رقابت شدید شرکت‌های فناوری برای کسب رهبری بازار جهانی محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی خود را رونمایی کرد. علی بابا کلود، زیرمجموعه این هلدینگ فناوری چینی، در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی شانگهای یک تصویرساز ارائه کرد که قابلیت رقابت با برنامه هوش مصنوعی «Midjourney» را داشت.

کد خبر: ۲۴۵٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha