۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۸
آنالیز محصول نهایی کارخانه صبا فولاد خلیج ‌فارس با به‌روزترین دستگاه‌های آزمایشگاهی
رئیس واحد آزمایشگاه صبا فولاد خلیج‌فارس خبرداد

آنالیز محصول نهایی کارخانه صبا فولاد خلیج ‌فارس با به‌روزترین دستگاه‌های آزمایشگاهی

رئیس واحد آزمایشگاه و کنترل کیفیت شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس از به‌روز رسانی و تجهیز دستگاه‌های این واحد خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت صبا فولاد خلیج ‌فارس، «راضیه عطازادگان» از به‌روز رسانی و تجهیز دستگاه‌های این واحد خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر اخذ گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت مراکز آزمایشگاهی ایزو ۱۷۰۲۵، در اولویت کاری ما قرار دارد. گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت جهت احراز صلاحیت، بی‌طرفی و انسجام عملیات آزمایشگاهی است و اعتبار نتایج آزمایشگاهی، صحت و دقت آن را تایید می‌کند.

وی اضافه کرد: واحد آزمایشگاه یک واحد نظارتی است و در واقع ناظر بر خط تولید است. آنالیزها و تست‌هایی که در زمان تولید انجام می گردد و همچنین کنترل کیفیت محصول در زمان فروش به مشتری داخلی و یا صادرات آن نیز بر عهده واحد آزمایشگاه می باشد و طبقه‌بندی محصولات برای فروش داخلی و صادراتی بر اساس این آزمایشات صورت می‌گیرد.

وی اعلام کرد همکاران واحد آزمایشگاه در سال گذشته در یکی از آزمون‌های مقایسه ای استاندارد بین آزمایشگاهی که توسط یک شرکت بین‌المللی معتبر برگزار گردید، شرکت نموده و موفق به اخذ گواهینامه Excellent در این آزمون شدند.

رئیس واحد آزمایشگاه و کنترل کیفیت شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس گفت: پیگیری خرید یک دستگاه XRF (فلوئورسانس اشعه ایکس) از معتبرترین دستگاه‌های آنالیز مواد، خرید یک دستگاه آنالایزر کربن و گوگرد (سولفور) CS، تامین یک دستگاه گازکروماتوگرافی و تأمین فن‌های آزمایشگاه در برنامه‌های سال جاری قرار دارد.

وی گفت: سفارش و تکمیل فرآیند یک دستگاه تست استحکام فشاری گندله CCS، از یک شرکت دانش‌بنیان داخلی؛ تکمیل دستگاه‌های تست آب، جارتست، آب مقطر گیری؛ سفارش گذاری مواد شیمیایی و اقلام مصرفی، کالیبراسیون کلیه تجهیزات، بهبود فضای داخلی آزمایشگاه و محیط کار پرسنل و تغییر طراحی داخلی آزمایشگاه متناسب با کاهش میزان آلودگی ها از دیگر اقداماتی بود که سال گذشته انجام شد.

رئیس واحد آزمایشگاه و کنترل کیفیت شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس در رابطه با چالش‌های واحد آزمایشگاه اظهار کرد: در محیط آزمایشگاه بخارات اسیدی و آلودگی‌های محیطی وجود دارد که ممکن است آسیب‌های ریوی و تنفسی برای پرسنل ایجاد کند. کار با دستگاه‌هایی که آلودگی صوتی زیادی دارد هم از سختی‌های فعالیت در این واحد به حساب می‌آید. برای همکاران کنترل کیفیت نیز که در شرجی و گرما کار می‌کنند و نوع دیگری از آلودگی محیطی را لمس‌ می‌کنند همواره‌ نگرانی‌هایی وجود دارد. در فضای باز کار کردن سخت بوده و شرایط خاصی را می‌طلبد.

عطازادگان در ادامه با بیان اینکه پرسنل صبا فولاد برگ برنده این مجموعه فولادی هستند، گفت: مدیریت مجموعه نیز هماهنگی و همراهی مثال‌زدنی با پرسنل دارند و به معنای واقعی مدیریت راهبردی را در صبا فولاد اجرایی کرده‌اند.
وی همدلی همکاران را شاخصه منحصر به فرد مجموعه صبا فولاد خلیج فارس عنوان کرد و افزود: این موضوع به تحقق اهداف شرکت یعنی تولید محصول باکیفیت، افزایش سودآوری و رضایتمندی مشتریان کمک می‌کند. امید دارم همه باهم در مجموعه صبا فولاد دست‌به‌دست هم دهیم تا یک گام بلند برای سربلندی ایران برداریم.

کد خبر: ۲۴۵٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha