۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲
«کنترل نقشه» و «ثبت قراردادها» در نظام مهندسی گلستان الکترونیکی می شود
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان:

«کنترل نقشه» و «ثبت قراردادها» در نظام مهندسی گلستان الکترونیکی می شود

گرگان- قاسمی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان از الکترونیکی شدن فرآیند «کنترل نقشه» و «ثبت قراردادها» در آینده ای نزدیک خبر داد.

دانیال قاسمی در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی گرگان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به فرآیند «کنترل نقشه» که جزو خدماتی است که نظام مهندسی به انبوه سازان ارائه می دهد، اظهار کرد: این فرایند در حال حاضر به صورت سنتی انجام شده که نارضایتی های زیادی را به دنبال دارد که در حال برنامه ریزی برای الکترونیکی کردن این فرآیند تا حدود پنج ماه آینده هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: در همه دنیا «طراحی مطالعات» یک فرایند زمانبر و اجتناب ناپذیر محسوب می شود اما صدور پروانه های چند مرحله ای توسط شهرداری می تواند راه حلی برای اصلاح و تا حدودی کوتاه کردن این فرایند باشد.

وی گفت: همچنین به زودی بخشی از فرآیند «ثبت قرارداد ها» که بازه زمانی طولانی را به خود اختصاص داده است، با توسعه نرم افزاری و تفاهم با شهرداری، الکترونیکی خواهد شد که فراهم شدن این امکان، مراجعه مالکان به شهرداری و نظام مهندسی را به حداقل رسانده و همچنین از جعل مدارک جلوگیری می شود.

قاسمی در مورد مطالبات جامعه مهندسی اظهار کرد: سال 1401 تعرفه خدمات مهندسی بر خلاف قانون، تنها ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد و در سال جاری هم این تعرفه علی رغم افزایش ۶۰ درصدی به صورت قانونی اما تا کنون ۲۰ درصد افزایش را تجربه کرده است که جامعه مهندسی درخواست افزایش تعرفه برای نیمه دوم سال را دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه جامعه مهندسی از بیمه تامین اجتماعی محروم هستند و این مسئله نیازمند پیگیری است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: می توان با پایش و حذف بیمه کارگران ساختمانی که در این صنعت حضور ندارند، مهندسان را تحت پوشش بیمه قرار داد.

کد خبر: ۲۴۵٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha