۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۵
موفقیت در نهضت ملی مسکن نیازمند تامین مشوق برای انبوه سازان است
خزانه دار انجمن انبوه سازان مسکن گلستان:

موفقیت در نهضت ملی مسکن نیازمند تامین مشوق برای انبوه سازان است

گرگان- نورانی، خزانه دار انجمن انبوه سازان مسکن گلستان گفت: با در نظر گرفتن مشوق برای انبوه سازان و افراد حقیقی خارج از ساخت و ساز حمایتی دولت، می توان در طرح نهضت ملی مسکن موفق تر عمل کرد.

شهاب نورانی در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی گرگان در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در خصوص مسئله رسیدگی به پرونده های مالیاتی انجمن انبوه سازان از طریق گفتگو با امور مالیاتی به نقاط مثبتی دست یافته ایم و برای اصلاح قانون در این بخش هم به دنبال راهکار برای انجام اقدامات اصلاحی هستیم.

خزانه دار انجمن انبوه سازان استان گلستان، از بانک ها به عنوان مشکل بعدی انبوه سازان یاد کرد و گفت: تسهیلات نهضت ملی مسکن از ۳۵۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون افزایش یافته که متاسفانه تنها شامل طرح های حمایتی می شود و به طرح های خود مالکی تعلق نگرفته و تا کنون هم پرداخت نشده، این در حالی است که شکل قانونی این تسهیلات به این صورت نیست و بانک مرکزی در این مورد سلیقه ای عمل می کند.

به اعتقاد وی؛ بانک های مختلف در پرداخت تسهیلات، سیاست های متفاوت و سلیقه ای به کار می گیرند.

خزانه دار انجمن انبوه سازان مسکن گلستان در ادامه به مشوق های خود مالکی اشاره کرد و گفت: در گلستان به شدت با کمبود زمین مواجه هستیم که این مسئله از دلایل عدم موفقیت نهضت ملی مسکن در استان است.

وی، توجه به خودمالکی را در طرح ملی مسکن بسیار ضروری دانست و گفت: با در نظر گرفتن مشوق برای انبوه سازان و افراد حقیقی خارج از ساخت و ساز حمایتی دولت، می توان در طرح نهضت ملی مسکن موفق تر عمل کرد.

نورانی تصریح کرد: در واقع در این مسئله با تبعیض روبرو نیستیم بلکه در تفسیر قانون دچار مشکل شده ایم.

وی در خاتمه تاکید کرد: تامین زمین نیازمند فراهم سازی زیر ساخت ها با هزینه های گزاف است اما دولت می تواند با صرف یک دهم این هزینه در بخش تامین مشوق برای خودمالک ها، به نسبت موفقیت بیشتری را در این طرح رقم بزند.

کد خبر: ۲۴۵٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha