۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
ادامه کاهش قیمت مسکن| عرضه گسترده زمین از هفته آینده آغاز می شود
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به «بازار» اعلام کرد

ادامه کاهش قیمت مسکن| عرضه گسترده زمین از هفته آینده آغاز می شود

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه کاهش قیمت مسکن ادامه می یابد گفت: از هفته آینده عرضه گسترده زمین در کشور آغاز خواهد شد.

اکبر محمودی؛ بازار: مهرداد بذرپاش در حاشیه بازدید از مترو پرند در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرگزاری «بازار» که هفته گذشته اعلام کرده بودید که قیمت مسکن در روزها و ماه های گذشته کاهش داشته است؟ چون به هر حال قیمت نهاده های مسکن روز به روز در حال افزایش است؟ آیا این روند کاهش قیمت مسکن ادامه خواهد داشت؟ گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم قیمت مسکن را با روش های مختلف مدیریت کنیم.

مالیات بر خانه های خالی از سکنه، ساماندهی مشاوران املاک، سامانه املاک و مستغلات و قانون ساماندهی بازار رهن و اجاره مسکن که مراحل تایید نهایی خود را در شورای نگهبان طی می کند از یک سو و هم عرضه گسترده زمین که از هفته آینده در کشور آغاز خواهد شد می تواند اقدامی مثبت برای بازار مسکن باشد

وی افزود: نمی توان گفت که تمام اهداف محقق شده است اما به هر حال مالیات بر خانه های خالی از سکنه، ساماندهی مشاوران املاک، سامانه املاک و مستغلات و قانون ساماندهی بازار رهن و اجاره مسکن که مراحل تایید نهایی خود را در شورای نگهبان طی می کند از یک سو و هم عرضه گسترده زمین که از هفته آینده در کشور آغاز خواهد شد و هم تولید مسکن که رونق خوبی دارد از سوی دیگر می تواند اقدامی مثبت برای بازار مسکن باشد.

آمار بانک مرکزی نشان می دهد که در بهار سال گذشته منفی ۸ درصد رشد بخش مسکن و ساختمان را داشتیم و در بهار امسال این عدد به مثبت ۱.۶ درصد رسیده است یعنی در بهار امسال رشد قابل توجهی در سرمایه گذاری در بخش مسکن و ساختمان را شاهد هستیم

بذرپاش تاکید کرد: آمار بانک مرکزی نشان می دهد که در بهار سال گذشته منفی ۸ درصد رشد بخش مسکن و ساختمان را داشتیم و در بهار امسال این عدد به مثبت ۱.۶ درصد رسیده است یعنی در بهار امسال رشد قابل توجهی در سرمایه گذاری در بخش مسکن و ساختمان را شاهد هستیم و امید است این روند در ماه های آتی ادامه پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با یک کارگاه بزرگ ساخت مسکن مواجه هستیم و یکی از روش های کنترل بازار مسکن تولید و عرضه بیشتر مسکن است خاطر نشان کرد: واحدهای مسکن مهر با سرعت بیشتری در حال تحویل و اتمام است. همین امروز در شهر مهستان بیش از ۱۴۰۰ واحد مسکونی تحویل شد و در چند روز آینده نیز در شهر پرند ۴ هزار مسکن مهر تحویل می شود.

او ادامه داد: در چند روز آینده نیز ۱۰ هزار مسکن مهر در پردیس به افتتاح می رسد.

در سراسر کشور خبرهای خوبی از بابت کاهش قیمت مسکن شاهد هستیم. البته راضی کننده نیست و باز هم باید کاهش پیدا کند

بذرپاش تاکید کرد: بسیاری از شهرهای جدید با خانه های خالی از سکنه مواجه هستند و این عرضه های گسترده انجام می شود اما خالی از سکنه هستند. مکانیزم های تنظیمی که داریم باید این واحدهای مسکونی وارد بازار شوند. در سراسر کشور خبرهای خوبی از بابت کاهش قیمت مسکن شاهد هستیم. البته راضی کننده نیست و باز هم باید کاهش پیدا کند.

این اقدامات اثر مستقیم هم بر بازار اجاره و هم بر بازار مسکن می گذارد تا شاهد رشد قیمت سرسام آور مسکن نباشیم چرا که هیچ دلیلی برای این رشد قیمت نیست

او ادامه داد: این اقدامات اثر مستقیم هم بر بازار اجاره و هم بر بازار مسکن می گذارد تا شاهد رشد قیمت سرسام آور مسکن نباشیم چرا که هیچ دلیلی برای این رشد قیمت نیست. اما در سال های اخیر این موضوع رخ داد و بخش زیادی از آن به دلیل کاهش تولید مسکن و عرضه زمین بود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص آخرین وضعیت متروی پرند نیز گفت: در شهر جدید پرند آخرین بازدیدها و نظارت پایانی بر عملیات احداث مترو شهر جدید پرند که مردم این منطقه سال های سال است منتظر افتتاح آن هستند صورت گرفت و هم پیمانکار و شرکت بهره برداری مترو تهران و هم شهرداری تهران و قرارگاه خاتم الانبیاء و وزارت راه و شهرسازی همکاری خوبی داشتند و پیشرفت پروژه در این چند ماه بی نظیر بوده است.

وی افزود: به هر حال تزریق مالی خوبی در این چند ماه به پروژه مترو پرند انجام شد و با توجه به اینکه بسیاری از بخش های پروژه افزایش قیمت پیدا کردند اما با مدیریت خوبی که صورت گرفت می بینیم که روزهای پایانی اجرای پروژه را داریم و امروز هم با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء و مترو تهران که بازدید نهایی را داشتیم امیدواریم در دو یا سه روز آینده تست گرم در حوزه مدیریت برق انجام شود. البته از فرودگاه امام خمینی هم خواستیم که به حوزه برق پروژه مترو پرند کمک کنند.

همانطور که وعده داده بودیم در روزهای آینده و در ایام میلاد با سعادت پیامبر اسلام بتوانیم با حضور رییس جمهور عملیات مسافرگیری مترو را انجام دهیم و به مدار خدمت رسانی اضافه شود

بذرپاش تاکید کرد: امید است و همانطور که وعده داده بودیم در روزهای آینده و در ایام میلاد با سعادت پیامبر اسلام بتوانیم با حضور رییس جمهور عملیات مسافرگیری مترو را انجام دهیم و به مدار خدمت رسانی اضافه شود.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که امروز قرار بود تست گرم متروی پرند انجام شود؟ اما ظاهرا اینطور نبود و به بازدید از پروژه بسنده شد؟ ادامه داد: تست گرم مترو نیز یکی از بخش های تست است که برق را در مدار وارد می کنیم و تست خاصی نیست.

وی افزود: اما امروز در بازدیدی که داشتیم بسیاری از بخش های مترو به اتمام رسیده است. هم ایستگاه مترو و تجهیزات ایستگاه مترو به پایان رسیده است و هم خطوط ریلی به اتمام رسیده است. روزهای پایانی پروژه مترو پرند را سپری می کنیم و امیدواریم در ایام وعده داده شده همراه با واحدهای مسکن مهر به اتمام برسانیم.

بذرپاش ادامه داد: در ایام میلاد با سعادت پیامبر اعظم سوار مترو شوید و تا تهران و تا تجریش مسافرت را انجام دهید.

کد خبر: ۲۴۵٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      0 0
      سلام. چنان عرضه را بر دلالان تنگ کنید که دیگر یاد دلالی نکنند. هر بی سوادی نباید بدون داشتن تجربه وارد مسکن شود وتمام مهندسین را زیر سئوال ببرد.
    • زینب IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 0
      من یه مادرم با سه دختر بچه ثقیر و یه پسرنوجوانم از ۱۴۰۰ مسکن ملی پرند ثبت نام کرده هنوز تشکیل پرونده ندادن میگن تامین زمین باید بشه بعد!! خواهشاا مسولین محترم پیگیری کنید تا تامین زمین بشه تشکیل پرونده بدیم واریز اولیه انجام بدیم تا بتونیم از مستاجری نجات یابیم یه واحد مسکن یه سرپناه برای بچه های ثقیر بی پدر بگیرم خدایا بکی بگیم?خدا خیرتون بده پیگیری کنید