۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
کاهش ۸ درصدی تولید لاستیک در کشور

کاهش ۸ درصدی تولید لاستیک در کشور

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر از تولید و توزیع ۸ میلیون و ۴۵۰ هزار حلقه تایر سواری در ۵ ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: از بهمن ۱۴۰۱ تامین ارز مواد اولیه با مشکل روبرو شده است.

به گزارش بازار، مصطفی تنها در یک گفت‌وگوی رادیویی اظهار داشت: در ۵ ماهه اول سال ۸ میلیون و ۴۵۰ هزار تایر سواری تولید و توزیع شده که در سامانه جامع تجارت هم به ثبت رسیده است.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر افزود: تولید تایر در ۵ ماهه سال گذشته ۹ میلیون حلقه بوده که امسال ۸ درصد کاهش تولید داشتیم.

وی تولید ۳ماهه اول سال ۱۴۰۲ را افزایشی دانست و بیان کرد: در تیر و مرداد ماه امسال به دلیل عدم تامین ارز مواد اولیه، تولید تایر کاهش داشته است.

تنها با رد ادعای انتقال ارز به تامین کننده مواد اولیه، تصریح کرد: برای تولید هر کیلو تایر یک تا یک و یک‌دهم ارز نیاز است که واردات آن ۴ تا ۵ دلار ارزبری دارد، ولی از ابتدای سال ۶۰ میلیون دلار دریافت شده در حالی که به طور میانگین به ۲۵ میلیون دلار در هر ماه برای تولید نیاز است.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر عنوان کرد: به دلیل قیمت‌گذاری این محصول توسط دولت هیچ راه دیگری برای تامین ارز و چانه‌زنی در بازار به صرفه نیست.

کد خبر: ۲۴۵٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha