۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
۴۸ هزار میلیارد تومان از پول گندمکاران پرداخت نشده است
رئیس بنیاد ملی گندمکاران:

۴۸ هزار میلیارد تومان از پول گندمکاران پرداخت نشده است

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: پایان شهریور که دولت برای پرداخت پول گندمکاران گفته بود، رسید و مطالبات کشاورزان پرداخت نشد در حالیکه دولت موظف است ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم پول کشاورز را بپردازد.

به گزارش بازار، عطاءالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران امروز در برنامه شبکه سیما با بیان اینکه هنوز پول گندمکاران پرداخت نشده است، گفت:‌ ۴۸ هزار میلیارد تومان پولی را که گفته بودند تا پایان شهریور پرداخت می شود را هنوز پرداخت نکرده اند.

هاشمی افزود: کلا ۱۵۵ هزار میلیارد تومان باید به کشاورزان گندمکار بپردازند که ۱۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است و تکلیف بقیه بدهی هنوز مشخص نیست.

این مسئول افزود: این در حالی است که برخی از گندمکاران ۵ ماه پیش گندم خود را به سیلوهای دولتی تحویل داده اند و در برخی استان ها هم پول گندم به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران افزود:‌ بر اساس تبصره دو قانون شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی و سازمان مرکزی تعاون روستایی موظفند نهایتا ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم، پول کشاورزان را بپردازند.

وی ادامه داد: در تبصره ۳ این قانون هم تاکید شده است که در صورت دیرکرد در پرداخت، باید پول کشاورز به همراه سود بر پایه بلند مدت محاسبه و پرداخت شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه عدم پرداخت به هنگام پول گندمکاران باعث دلسردی آنها شده است، گفت: کشاورزان امسال در بدترین شرایط آب و هوایی و وضعیت اقتصادی این افتخار ملی را خلق کردند که وظیفه دولت بود حداقل پول آنها را به موقع پرداخت کند.

کد خبر: ۲۴۵٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha