۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
بیش از ۲ هزار مدرسه در دولت سیزدهم ساخته شده است
وزیر آموزش‌ و پرورش:

بیش از ۲ هزار مدرسه در دولت سیزدهم ساخته شده است

صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: در دو سال گذشته بیش از ۳ و نیم میلیون مترمربع فضای آموزشی تحویل مدارس و آموزش و پرورش شده و ساخت ۲ هزار و ۲۰ مدرسه از افتخارات این دولت است.

به گزارش بازار، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی که با حضور رئیس جمهور در مدرسه شهید کمندی شهرستان بهارستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز تولد امید و آینده در کشور است؛ بیش از ۱۶ و نیم میلیون دانش آموز و حدود یک میلیون معلم سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

وی گفت: امسال بیش از یک صد هزار مدرسه دولتی و ۲۰ هزار مدرسه غیردولتی و بیش از ۳ هزار کانون تربیتی، فرهنگی، آموزشی و پرورشی میزبان ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار دانش آموز دختر و ۸ و نیم میلیون دانش آموز پسر خواهند بود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نزدیک به ۶۰۰ هزار دانش آموز اتباع مهمانان مدارس ایرانی هستند که از نکات افتخارآفرین نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ این تعداد از تعداد تمام دانش آموزان برخی کشورهایی که لاف دموکراسی و حقوق بشر می‌زنند بیشتر است.

مراد صحرایی در رابطه با پروژه بازگشایی مهر تصریح کرد: در این پروژه بیش از ۲۰ اقدام ملی اتفاق می‌افتد که یکی از آن‌ها آماده‌سازی بیش از ۱۵۳ میلیون جلد کتاب است؛ تولید کتاب‌های سال تحصیلی آینده از یک ماه پیش آغاز شده و از افتخارات نظام تعلیم و تربیت است که با تخفیف ۸۵ درصدی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه جشن عاطفه‌ها از روزهای گذشته آغاز شده و مهرورزی سراسر ایران را فرا گرفته است، عنوان کرد: جشن شکوفه‌ها چهارشنبه هفته پیش با حضور حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز پایه اول آغاز شد و جشن غنچه‌ها نیز دو هفته دیگر برای پیش دبستانی‌ها آغاز خواهد شد که نکته قابل اهمیت این است که پیش دبستانی و مهدکودک ها به آموزش و پرورش سپرده شده است.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با احداث مدارس بیان کرد: در دو سال گذشته بیش از ۳ و نیم میلیون مترمربع فضای آموزشی تحویل مدارس و آموزش و پرورش شده و امسال در کنار ساختن ۲ هزار و ۲۰ مدرسه که از افتخارات این دولت است، به همت قرارگاه سازندگی و سازمان نوسازی، مدارسی مثل این مدرسه که در ظرف حدود ۱۲۰ روز ساخته شده، نشان می‌دهد با همت مضاعف می‌توانیم در سال‌های آینده کمبودهای گذشته را برطرف کنیم.

کد خبر: ۲۴۴٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha