۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
حمایت از کشاورزان اردبیلی برای راه اندازی سامانه های نوین آبیاری
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

حمایت از کشاورزان اردبیلی برای راه اندازی سامانه های نوین آبیاری

اردبیل - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برای سال زراعی پیش رو هدف ما حمایت از کشاورزان برای راه اندازی سامانه های نوین آبیاری است.

نوبخت اژدری در جریان بازدید از خط تولید نوار تیپ در پارس آباد و در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: یکی از روش های آبیاری نوین قطره ای با نوار تیپ است که در شمال استان مورد استقبال کشاورزان و زارعین منطقه قرار گرفته است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی اردبیل تصریح کرد: در سال های گذشته بعد از عملیات کشت، داشت و برداشت این نوارهای تیپ به حال خود در طبیعت رها می شد که آلودگی های زیست محیطی را نیز به همراه داشت که با راه اندازی این کارخانه تولیدی قرار شده این نوارهای تیپ رها شده در طبیعت جمع آوری و به این واحد تولیدی انتقال داده شود.

وی گفت: در این مجموعه تولیدی فرصت اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۱۰۰ نفر از اهالی منطقه پارس آباد فراهم شده تا در قطب کشاورزی استان امکان فرآوری مجدد این محصول و عرضه آن به بازار فراهم آید.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی اردبیل افزود: با بازیافتی که در این کارخانه از تیپ استفاده شده انجام می شود، قرار است محصول جدید و مدرن تولید و روانه بازار مصرف شده و کشاورزان با استفاده از این روش آبیاری بتوانند تولید محصولات خود را انجام دهند.

اژدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سه هزار هکتار از اراضی شمال استان در سال زراعی جاری با روش آبیاری قطره ای تیپ بهره مند از آب مناسب بوده تا کشت و داشت مطلوبی را در این منطقه شاهد باشیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی اردبیل اضافه کرد: برای سال زراعی پیش رو نیز هدف ما حمایت از کشاورزان برای راه اندازی سامانه های نوین آبیاری است که با راه اندازی این کارخانه امیدواریم ظرفیت تولید به سرعت افزایش یافته و امکان تأمین نوار تیپ مورد نیاز زارعین را در اراضی مغان شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۴۴٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha