۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
آمادگی برزیل برای گسترش روابط با ایران
در دیدار وزرای خارجه ایران و برزیل مطرح شد

آمادگی برزیل برای گسترش روابط با ایران

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک فشرده خود در حاشیه هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل جمعه شب به وقت محلی با مائورو ویرا وزیر امور خارجه برزیل دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار از حمایت برزیل از عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس تشکر کرد.

وی با اشاره به دیدار بسیار خوب رؤسای جمهور دو کشور ایران و برزیل در ژوهانسبورگ گفت که آماده‌ایم روابط دو کشور را در چارچوب دوجانبه و نیز بریکس توسعه دهیم.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه با اشاره به جایگاه خاص برزیل در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، افزود: امسال وارد ۱۲۰ سالگی روابط دیپلماتیک دو کشور شده‌ایم و لازم است به این‌ مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشیم.

امیرعبداللهیان همچنین در این دیدار از همتای برزیلی خود جهت سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال وی قرار گرفت و قرار شد در زمان مناسب مورد توافق برنامه ریزی شود.

مائورو ویرا وزیر خارجه برزیل نیز در این دیدار روابط با ایران را برای کشورش حائز اهمیت دانست و گفت که آمادگی داریم روابط دو کشور را در بخش دولتی و خصوصی افزایش دهیم.

طرفین در این دیدار بر ضرورت تسریع در برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و حمایت از همکاری‌های بخش‌ خصوصی دو کشور تاکید کردند.

وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با وزاری خارجه و مقامات شماری از کشورها دیدار و گفت وگو کرد.

کد خبر: ۲۴۴٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha