۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
حضور ما در منطقه و خلیج فارس امنیت‌ساز است| وضعیت مرزها باید حفظ شود
رئیس‌جمهور:

حضور ما در منطقه و خلیج فارس امنیت‌ساز است| وضعیت مرزها باید حفظ شود

رئیس‌ جمهور گفت: یکی از جلوه‌های اقتدار نظام جمهوری اسلامی نیروهای مسلح است، نیروهای مسلح ما برای ارتقا و رشد، تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز (جمعه، ۳۱ شهریورماه) در مراسم رژه نیروهای مسلح، گفت: هفته دفاع مقدس در کنار مضجع نورانی امام عظیم‌الشأن خود و در کنار مزار شهدای میهن‌مان برگزاری این مراسم باشکوه با حضور نیروهای مسلح فرماندهان عالی عزیزان ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، فراجا، بسیج و اقوام مختلف گرامی می‌داریم.

وی افزود: شهریور ۵۹ یادآور رشادت شجاعت ایثار ایستادگی و مقاومت ملت ایران است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور رشادت و ایستادگی نیروهای مسلح ما در مقابل دشمنان است، تصریح کرد: حقیقت آن است که این هفته زمینه تکریم از همه نیروهای مسلح به خاطر ایستادگی و مقاومت‌های آنان است.

رئیسی ادامه داد: نیروهای مسلح امید برای ملت ایران و موجب یأس و ناامیدی دشمنان ملت ایران است.

وی، دفاع مقدس را حاکی از جلوه‌های به یاد ماندنی و درس‌های بسیار دانست و اظهار کرد: دفاع مقدس جلوه خداباوری، اخلاص و برای خدا عمل کردن و حفظ کشور است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: این هفته و این روزها زمینه تکریم از همه نیروهای مسلح به خاطر ایستادگی‌ها و مقاومت‌هایشان است؛ دفاع مقدس جلوه‌های به یادماندنی و درس‌های بسیار داشت؛ جلوه خداباوری بود.

رئیسی، یکی از جلوه‌های دفاع مقدس را مردم‌باوری عنوان و تأکید کرد: مردم نیروهای مسلح را دوست دارند. نیروهای مسلح ما با مردم و در مردم هستند.

وی اضافه کرد: مردم به نیروهای مسلح عشق می‌ورزند، سپاه در هر کوی و برزنی حاضر و ارتش در هر سختی مانند سیل و زلزله در کنار مردم است، فراجا هم در حال تأمین امنیت مرزهاست.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم پشتیبان اصلی نیروهای مسلح در دفاع مقدس بودند، گفت: حضور نیروهای ما در منطقه و خلیج فارس امنیت‌ساز است.

رئیسی افزود: یکی از جلوه‌های اقتدار نظام جمهوری اسلامی نیروهای مسلح است، نیروهای مسلح ما برای ارتقا و رشد، تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

رییس جمهور اظهار داشت: در دکترین نظامی جمهوری اسلامی جنگ و سلطه گری جایی ندارد اما رویکرد دفاعی برای امنیت پایدار و بازدارندگی اطمینان بخش یک سیاست حتمی است. پروژه دشمن برای منزوی و مایوس کردن ایران شکست خورده است و این بخاطر اقتدار نیروهای مسلح و ایستادگی مردم است. دولت هم خود را در تجهیز و رسیدگی به اعضای نیروهای مسلح موظف می‌داند.

رئیسی تصریح کرد: ما بر سیاست همسایگی تاکید داریم و یکی از جلوه‌های آن همکاری دفاعی و امنیتی و نیروهای مسلح ما و همکاری با کشورهای منطقه برای امنیت آفرینی هستند تا خلیج فارس را از حضور بیگانگان پاک کنند.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح ما از هرگونه تغییر ژئوپلیتیک و تغییر مرزها جلوگیری کردند و در این کار موفق بودند. قره باغ متعلق به آذربایجان است اما تاکید می‌کنیم رعایت حقوق ارامنه یک ضرورت است و امنیت و حقوق آنها باید حفظ و وضعیت مرزها باید حفظ شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: خلع سلاح گروه‌های مسلح در عراق کار مثبتی است که آغاز شده و ستاد کل نیروهای مسلح باید گروه‌هایی را برای بررسی این موضوع اعزام کنند و ما اجازه نمی‌دهیم هیچ گروه مسلحی در کنار مرزهای ایران چه در درون اقیلم و چه در جای دیگر فعالیت داشته باشد و اطمینان از خلع سلاح گروهای مسلح غیرقانونی در اطراف مرز ایران امری ضروری است.

رئیسی در ادامه گفت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و قراردادهای اسلو و کمپ دیوید و شرم الشیخ امنیت آفرین نیست زیرا ملتها با تمام وجود از آن نفرت دارند و اگر دولتهایی فکر می‌کنند این عادی سازی خوب است اینطور نخواهد بود و این خنجری در پشت گروهای فلسطینی است و آنها از این خیانت نخواهند گذشت. راهکار حل مسئله فلسطین این است که هر فلسطینی یک رای بدهد و مردم دولت مورد نظر خودشان را شکل بدهند.

کد خبر: ۲۴۴٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha