۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
گفت‌وگوی صریحی با انریکه مورا در نیویورک داشتم
معاون وزیر امور خارجه:

گفت‌وگوی صریحی با انریکه مورا در نیویورک داشتم

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه گفت‌وگوهای صریحی در مورد بسیاری از حوزه‌های روابط ایران و اتحادیه اروپا و تحولات مربوط به مذاکرات رفع تحریم با انریکه مورا داشته، گفت: رایزنی‌ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش بازار، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

باقری که پیش از این و در نیویورک هم با مدیران سیاسی سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرده بود، امشب (پنجشنبه) ۳۰ مرداد ماه از دیدار و گفت‌وگوی صریحش با انریکه مورا معاون جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد.

وی در این خصوص در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ‌در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، با انریکه مورا ملاقات کردم. ما گفتگوهای صریحی در مورد بسیاری از حوزه‌های روابط ایران و اتحادیه اروپا، از جمله تحولات مربوط به مذاکرات رفع تحریم داشتیم.

معاون وزیر امور خارجه یادآور شد: رایزنی‌ها در آینده، ادامه خواهد داشت.

جوزپ بورل هم اخیرا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با حضور در محل اقامت حسین امیرعبداللهیان با وی دیدار و گفت‌وگو کرده بود. در آن ملاقات باقری و مورا نیز حضور داشتند.

علی باقری پیش از این از برگزاری نشست‌ با طرف‌های مذاکره کننده در برجام خبر داده بود و گفته بود که در حاشیه مجمع عمومی در نیویورک تاریخ‌هایی را برای مذاکره با دست اندرکاران مذاکرات تعیین کرده‌ایم.

کد خبر: ۲۴۴٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha