۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
احتمال ضعیف راه‌اندازی جنگ قیمتی نفت توسط مسکو و ریاض
نماینده مردم ارامنه جنوب کشور در مجلس مطرح کرد

احتمال ضعیف راه‌اندازی جنگ قیمتی نفت توسط مسکو و ریاض

بیگلریان، نماینده مردم ارامنه جنوب کشور درمجلس گفت: احتمال راه‌اندازی جنگ قیمتی نفت توسط مسکو و ریاض در پی تخلف عراق در کاهش میزان تولید ضعیف است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اگرچه کشورهای عضو اوپک برای کاهش ۹.۷ میلیون بشکه نفت در روز به توافق رسیدند و اعضای اوپک ملزم شدند دست از تقلب در کاهش تولید بردارند اما معامله‌گران همچنان درباره نتیجه‌بخش بودن این تلاش تردید دارند، درواقع شاید عراق (که در توافق کاهش تولید تقلب کرده بود) بپذیرید بدعهدی را جبران کند اما اگر بغداد دوباره تصمیم به تقلب بگیرد، ریاض و مسکو می‌توانند برای تنبیه این کشور "جنگ قیمتی" را بی‌اندازند.

روبرت بگلریان نماینده ارامنه جنوب کشور، درخصوص احتمال راه‌اندازی جنگ قیمتی ازسوی مسکو و ریاض گفت:  چنین اتفاقی چندان محرز نیست چراکه توافقاتی صورت گرفته است ضمن آنکه ملاحظات استراتژیک و سیاسی میان این دو کشور وجود دارد.

وی توضیح داد: نوع تعامل روسیه و آمریکا در مسئله سوریه و اوکراین، در راه انداختن جنگ قیمتی در جهان توسط ریاض و مسکو مهم و تاثیرگذار است چراکه ممکن است عربستان بخواهد نیابتی منویات آمریکا را دررابطه با روسیه اعمال کند.

نماینده مردم ارامنه جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معامله‌گران همچنان درباره نتیجه‌بخش بودن تلاش اوپک برای کاهش تولید تردید دارند، افزود: اگرچه رکود اقتصاد جهانی، مصرف انرژی و قیمت‌ آن را پایین آورده و اوپک به دنبال افزایش قیمت نفت است اما با از سرگیری مجدد اقتصاد جهانی کشورها نیاز به سوخت ارزان در کوتاه مدت، پیدا خواهند کرد.

وی معتقد است حتی اگر عراق مجددا تقلب کند ریاض و مسکو برای راه‌اندازی جنگ قیمتی نفت دست بکار نمی‌شوند چراکه سود چندانی از این کار نمی‌برند.

کد خبر: ۲۴٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha