۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴
تلاش مسکو برای تجارت با ارزهای ملی| ۳۱ کشور در بازار ارز روسیه مشارکت می‌کنند

تلاش مسکو برای تجارت با ارزهای ملی| ۳۱ کشور در بازار ارز روسیه مشارکت می‌کنند

دولت روسیه فهرستی متشکل از ۳۱ کشور از جمله ایران، برزیل، ونزوئلا و کوبا را تصویب کرد که بانک‌ها و کارگزاران آن‌ها می‌توانند در بازار ارز این کشور مشارکت و تجارت کنند.

به گزارش بازار، بر اساس این سند دولتی که توسط میخائیل میشوستین (Mijaíl Mishustin) نخست وزیر روسیه امضا شده است، بانک‌ها و نمایندگان کشورهای مجاز می‌توانند در بازار مشتقات مالی (گونه‌ای بازار مالی برای مبادلات ابزارهای مشتقه، همچون بازار معاملات آتی یا اختیار معامله است) نیز شرکت کنند.

این فهرست شامل هفت کشور اتحاد جماهیر شوروی سابق (آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان) و همچنین چهار کشوری را که به همراه روسیه گروه «بریکس» را تشکیل می‌دهند: برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی، در بر می‌گیرد.

مقررات دولت روسیه همچنین کشورهایی مانند صربستان، ترکیه، ایران، قطر، پاکستان، امارات متحده عربی، مراکش و مالزی را شامل می شود.

به گفته کرملین، این تصمیم بخشی از چارچوب قوانین جدید تصویب شده در ژوئیه گذشته (تیر- مرداد) بوده که به دنبال افزایش اثربخشی «مکانیزم تبدیل مستقیم ارزهای ملی کشورهای دوست و بی‌طرف» است.

مسکو در واکنش به تحریم‌هایی که غرب علیه این کشور به دلیل جنگ اوکراین اعمال کرده است، تلاش‌های خود برای تجارت با ارزهای ملی را تسریع کرده است.

به تازگی گزارش‌هایی نیز منتشر شده که نشان می‌دهد گروه «بریکس» متشکل از اقتصادهای نوظهوری که کشورهای روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی در آن عضو هستند به دنبال استفاده از ارزهای ملی خود در همه معاملات فرامرزی است. قرار است سال آینده ۶ عضو جدید از جمله ایران به گروه بریکس اضافه شود.

کد خبر: ۲۴۴٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha