۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
۴۵ هزار بسته کمک معیشتی در کرمان توزیع می شود
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کرمان:

۴۵ هزار بسته کمک معیشتی در کرمان توزیع می شود

کرمان- مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کرمان از توزیع ۴۵ هزار بسته کمک معیشتی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدعلی روح‌اللهی پیش از ظهر دوشنبه در خصوص کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در جمع خبرنگاران گفت: در پی شیوع ویروس کرونا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اقدامات خوبی در رابطه با کمک به افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا انجام داده است.

وی گفت: از زمان شروع اپیدمی از طرف ستاد به سازمان‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و ... فراخوان داده شد و در کمترین زمان با امکاناتی که در اختیار ما قرار گرفت کارگاه‌های تولید ماسک، گان و بسته‌بندی مواد ضدعفونی فعال شدند و این اقلام در مناطق محروم توزیع شد، همچنین با همکاری نهادهای مربوطه در ۳۰ مرحله مناطق پر رفت و آمد شهر ضد عفونی شد.

وی یادآور شد: اقدامات ستاد استانی بر طبق اعلام ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کشور در چند محور اعلام شد؛ از جمله این اقدامات می‌توان به تامین و تولید داروهایی برای جلوگیری از شیوع کرونا، تامین و تولید تجهیزات پزشکی، کمک به آسیب دیدگان از کرونا اشاره کرد.

روح‌اللهی به بحث کمک به آسیب دیدگان از کرونا اشاره کرد و ابراز داشت: با اجرای ۶۰ هزار طرح خرد و کوچک و ایجاد ۱۸۰ هزار شغل با بودجه‌ای بیش از شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ۱۰ هزار روستای کشور کار آموزش و پرداخت تسهیلات توسط ستاد دنبال می‌شود.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: با همکاری استانداری در هر استان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان معین اقتصادی فعالیت می‌کند که ستاد در استان کرمان شهرستان راور به عنوان معین فعال شد و پس از آن در شهرستان‌های فهرج، رودبار و ریگان نیز فعالیت داشتیم اما تاکنون تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه منعقد نشده و کار به صورت مقطعی در این شهرستان‌ها انجام شده است.

وی با بیان این که در ماه مبارک رمضان ۲۵ هزار بسته کمک معیشتی در راستای اجرای رزمایش همدلی و احسان در استان توزیع شد، افزود: در مرحله دوم رزمایش که از خرداد ماه سال جاری در مرقد امام آغاز شد قرار است ۴۵ هزار بسته پروتئینی بین افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا توزیع شود.

روح‌اللهی به همایش‌ها و رزمایش‌های مختلفی که در طول سال توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام می‌شود اشاره کرد و یادآور شد: در آغاز سال تحصیلی رزمایش «مشق احسان» را برگزار می‌کنیم که در راستای این رزمایش لوازم التحریر و اقلام مورد نیاز در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار خواهد گرفت.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان این که سعی داریم موازی کاری با دستگاه‌های دیگر نداشته باشیم، گفت: در جامعه هدف ما افرادی تحت پوشش قرار می‌گیرند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نباشند که این افراد طی برگزاری همایش‌ها توسط گروه‌های جهادی با محوریت ائمه جمعه و جماعات هر شهرستان شناسایی می‌شوند و بسته‌های کمکی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کرمان بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات ما شناسایی و کمک به جانبازان زیر ۲۰ درصد است که در اثر شیوع کرونا آسیب دیده‌اند.

وی از اهدای جهیزیه به صورت موردی در طول سال خبر داد و گفت: در سال قبل ۴۰۰ سری جهیزیه در کرمان توزیع شد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کرمان افزود: در حال حاضر بیش از ۵۳ مدرسه توسط بنیاد برکت در استان احداث شده است.

کد خبر: ۲۴٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha