۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
شرط سنی آزمون استخدامی وزارت خارجه به ۴۵سال افزایش یافت
رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس:

شرط سنی آزمون استخدامی وزارت خارجه به ۴۵سال افزایش یافت

رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس شورای اسلامی گفت: با ورود نظارتی مجلس، حداکثر شرط سنی آزمون استخدامی وزارت خارجه برای کارشناسی و کارشناسی‌ارشد به ۴۰سال و برای دکتری به ۴۵سال افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدمجتبی محفوظی، به تشریح این ورود نظارتی پرداخت و افزود: دو هفته قبل، فراخوان استخدامی وزارت خارجه از سوی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی منتشر شد که در آن حداکثر سن برای مقاطع تحصیلی کارشناسی تا دکتری ۲۸ و ۳۰ و ۳۲ معین گردیده بود بنابراین فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور و ارسال رونوشت به وزیر خارجه «مغایرت این حداکثر با قانون خدمات هماهنک کشوری» را اعلام و «خواستار اصلاح و تمدید فراخوان» شد.

نماینده مردم آبادان و اروندکنار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بنابراین، وزارت امورخارجه ضمن پذیرش این مغایرت، طی نامه شماره ۱۷۴۷۰۹۰ /۸۲۲ خطاب به رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس، ضمن تشکر از ورود نظارتی-اصلاحی فراکسیون، اصلاح سنی و تمدید فراخوان را به نهاد برگزاری آزمون استخدامی (مرکز آزمون جهاد دانشگاهی) ابلاغ کرد.

محفوظی، تصریح کرد: تمامی علاقه‌مندان بویژه دانش‌آموختگان دانشگاه و حوزه علمیه که دارای شرایط عمومی و اختصاصی منتشره در فراخوان به آدرس https://hrtc.ir/ دارا هستند تا فرصت باقی‌مانده که ۳۱ شهریور اعلام گردیده، نسبت به شرکت در آزمون اقدام کنند.

رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس شورای اسلامی از ارجاع به‌ موقع ورودِ نظارتی مجلس توسط دفتر رئیس‌جمهور و اهتمام مقام عالی وزارت امور خارجه در التزام به اجرای مُر قانون، تشکر کرد و خواستار تسری این التزام و اهتمام توسط دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور با هدف مانع‌زدایی از دغدغه اشتغال به ویژه در میان جوانان مؤمن و دانش‌آموخته شد.

کد خبر: ۲۴۴٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha