۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
ضرورت توسعه و رونق مراکز جوار کارگاهی
معاون وزیر کار تاکید کرد؛

ضرورت توسعه و رونق مراکز جوار کارگاهی

تبریز- معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با ابراز تاسف از اینکه تب کمبود نیرو کار در کشور فراگیر شده است، بر ضرورت توسعه و رونق مراکز جوار کارگاهی تاکید کرد.

به گزارش بازار، مهرداد عظیمی، در جلسه تخصصی تعامل افزایی با مناطق آزاد که با حضور مدیرعامل منطقه آزاد ارس برگزار شد، اظهار داشت: باید بتوانیم یک تجربه موفقی در حوزه مهارت را در نقاط جدید مناطق آزاد ترسیم کنیم.

وی گفت: مردم آذربایجان شرقی، مرزداران غیوری هستند که صفحات زرینی از تاریخ را در صیانت از مرزهای جغرافیایی کشور به نام خودشان به ثبت رساندند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور یادآور شد: امروز بستر کاملاً فراهم است، کارهایی که دولت مورد توجه دارد به عنوان یک مدل موفق از آذربایجان شرقی شروع کنیم.

عظیمی با بیان اینکه راهبرد ما، دیپلماسی مهارت است، تصریح کرد: خوشبختانه وزارت امور خارجه، دیپلماسی مهارت را به عنوان راهبرد دنبال می‌کند و در دستورکار خود قرار داده است.

وی افزود: منطقه آزاد ارس به عنوان نقطه مرزی که دارای زیرساخت‌های مناسبی است می‌تواند مدل موفقی به عنوان پایلوت باشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور یادآور شد: کارهایی در گذشته انجام شده، اما به مرحله اجرا نرسیده است و ما بایستی کمک کنیم که سایر بخش‌ها نیز فعال شود.

ضرورت توسعه و رونق مراکز جوار کارگاهی

عظیمی به ۷ منطقه آزاد جدید در دستور کار دولت اشاره کرد و یادآور شد: بایستی یک تجربه موفق در حوزه مهارت آموزی جهت گسترش دیپلماسی مهارتی در مناطق آزاد جدید ترسیم کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه یکی دیگر از راهبردهای جدی ما مراکز جوارکارگاهی است، ادامه داد: توسعه و رونق مراکز جوارکارگاهی ضروری است.

عظیمی با ابراز تأسف از اینکه تب کمبود نیرو کار در کشور فراگیر شده است، یادآور شد: در اکثر استان‌های کشور، نیاز به نیروی کار ماهر دیده می‌شود و یکی از علل آن، عدم فرهنگ سازی است، زیرا جوانان به برخی از مشاغل و حرفه‌ها علاقه‌مند نیستند و نیاز است که با فرهنگ سازی مناسب، جوانان را به سمت و سوی این مشاغل و حرفه‌ها سوق دهیم.

در ادامه مجید کیانی، مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: آموزش‌های فنی و مهارتی در تربیت نیروهای فعال، شاغل و کارآمد در بنگاه‌های اقتصادی موجود در منطقه آزاد ارس از آمادگی همه جانبه در راستای پیشبرد اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و ارتباط بین صنعت و مهارت از اهمیت خاصی برخوردار است.

کد خبر: ۲۴۴٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha