۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
کاهش ذخایر تجاری بنزین در آمریکا

کاهش ذخایر تجاری بنزین در آمریکا

ذخایر تجاری بنزین در آمریکا، تا هفته گذشته یعنی هفته منتهی به ۱۵ سپتامبر به طور چشمگیری کاهش یافت.

به گزارش بازار، اداره اطلاعات انرژی آمریکا، سازمان اصلی نظام آماری فدرال در جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و انتشار اطلاعات مربوط به انرژی برای وزارت انرژی این کشور، میزان ذخایر تجاری نفت خام این کشور تا هفته منتهی به ۱۵ سپتامبر دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه کاهش یافت.

کارشناسانی که خبرگزاری اقتصادی-مالی بلومبرگ نظرشان را در این باره جویا شده بود ارزیابی کرده بودند که رقم این شاخص در این بازه زمانی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کاهش یافته باشد.

در این مدت زمان صادرات نفت آمریکا ۶۳ درصد افزایش و میزان واردات نفت این کشور نیز ۱۴ صدم درصد کاهش یافته است.

ذخایر راهبردی نفت خام درآمریکا که برای استفاده در شرایط اضطراری نگهداری می‌شود و معمولا تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند تقاضا، قیمت، سیاست و تعهدات بین‌المللی قرار دارد، در این هفته ۶۰۰ هزار بشکه افزایش داشت.

میزان ذخایر تجاری بنزین آمریکا، نیز در این مدت ۸۰۰ هزار بشکه کاهش داشته است. ظرفیت پالایشگاه‌ها و واحد صنعتی نفتی در تبدیل نفت خام به فرآوردهایی مانند گاز مایع، نفت سفید، بنزین، گازوئیل، نفت کوره، قیر و غیره... در این هفته به ۹۱ و هفت دهم درصد رسید. حال آنکه رقم این شاخص در هفته قبل از آن ۹۳ و یک دهم درصد بود. میزان تولیدات پالایشگاهی نیز به ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

کد خبر: ۲۴۴٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha